Index Vakbarát Hírportál

Az Intel forradalmasítaná a tévézést

2013. január 2., szerda 12:23

Ki ne szeretne olyan kábelcsomagot magának, amibe ő maga válogatja össze a csatornákat? Az Intel éppen erre törekszik, de lehet, az előfizetői díjak megugrása miatt hamvába holt ötlet lesz ebből is.

A Forbes.com szerint az Intel olyan lépésre szánta el magát, amire a tévénézők már jó ideje várnak: olyan set-top boxot dobnak piacra, amin keresztül az ember saját magának válogatja össze azokat a tartalmakat, amiket valóban nézni szeretne. Ha mindez valóban megvalósul, az a kábel- és műholdas szolgáltatóknak (és a tévéadónak is) igen rossz hír, mivel onnantól már nem lehet a nézőt ara kötelezni, hogy csomagban vegye a tartalmat, kifizetve egy nagyobb előfizetéses csomag árát csak azért, hogy egy vagy két adót megkaphasson.

Az Intel elképzelése szerint a kontent az interneten keresztül érkezne el a felhasználóhoz, aki onnantól nem fog 80 dollárt (17 600 fointot) kifizetni 200 csatornáért, hanem csak olyan adókra fizet elő, amiket valójában is nézni akar. A médiabox béta tesztelése márciusban indul szűk körben, és minden olyan háztartásban elérhető lesz, ahol van internet kapcsolat - függetlenül attól, hogy milyen kábelszolgáltatóval van szerződésben a felhasználó (már ha egyáltalán).

Az új technológián keresztül a személyre szabott tévécsatonák mellett az Intel piactér nevű online boltjából alkalmazásokat, játékokat és VOD-tartalmakat is el lehet majd érni, azaz online videotékaként is funkcionél a szolgáltatás. A cég azt is tervezi, hogy a a videótékában minden tévésorozat összes elkészült és valaha levetített epizódját elérhetővé teszi, tessék csak elképzelni, ahogy a Hacktion vagy a Marslakók valamelyik epizódjára ráklikkol egy gyanútlan amerikai. A viccet félretéve, ezzel váltanák ki a műsorrögzítő funkciót a készülékekben (és magát a DVR-technológiát) ami ezzel egycsapásra elavulttá tenné a DVD-felvevőket és a TiVO nevű szolgáltatást is.

Az elemzők egyelőre elég szkeptikusak az Intel tervét illetően, hiszen a kábelszolgáltatók a különböző előfizetéses csomagokból élnek, amelyekben ráadásul nem piaci áron kerülnek be az adók. Ha minden csatornáért külön kellene fizetni, egy 200 adót tartalmazó csomag áráért négy-öt tévécsatornát lehetne csak megvenni, ez pedig tényleg senkinek nem jó. A Disney például öt dollárt kér előfizetőnként az ESPN nevű sportadóért, amit viszont az előfizetők mindössze negyede néz. Ha tehát mostantól csak azok fizetnének érte, akiket valóban érdekel, a Disney kénytelen lenne az árba beleépíteni azt az összeget is, amit az inaktív felhasználókért kap - így fejenként legalább 20 dollár lenne az előfizetési díj.

Rovatok