Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese egyben programigazgatója azt nyilatkozta az Indexnek, hogy főleg a tavalyi konferencián történtek miatt döntöttek úgy, hogy nem mennek el a Média Hungaryre amit a honlapjukon
hazánk éves médiaszakmai fóruma, a hazai elektronikus médiumok legjelentősebb és legnagyobb létszámú szakmai tanácskozásaként emlegetnek.
A konferencia további leírása is érdekes, hiszen Csermely Ákos, a konferencia főszervezője szerint ez egy olyan esemény, aminek
szakmai programjában elsősorban előadások, szakmai eszmecserék és vitafórumok szerepelnek – több esetben egymással párhuzamosan is – annak érdekében, hogy lehetővé tegyék az egyes témák minél részletesebb kibontakoztatását.
A probléma Kolosi szerint a témákkal van, illetve azokkal, amiket Csremelyék nem szeretnének bolygatni. A tavalyi Média Hungaryn volt egy olyan panelbeszélgetés, Kotroczó Róbert, az RTL hírigazgatója, Bednárik Imre, az ATV hírigazgató-helyettese, Borókai Gábor, az első Orbán-kormány volt kormányszóvivője, a Heti Válasz főszerkesztője, Bognár Bálint, a 24.hu termékmenedzsere, és Gedei Norbert, a Blikk.hu főszerkesztője vett részt.
Nehéz elképzelni, de a szervezők ennek a kerekasztalnak a résztvevőit arra kérték, hogy ne politizáljanak, ami persze elég lehetetlen feladatnak tűnik, meg eleve, milyen kérés ez egy olyan paneltől amiben két hírigazgató is ül? Kotroczó szóvá is tette, hogy a konferencia az utóbbi években elment egy olyan középutas, rázósabb, rizikósabb témákat kerülő irányba, ami meglehetősen visszás abban a politikai helyzetben, amiben ma az ország van:
Nem értem a Media Hungary konferencia szervezőit: miért kellene úgy csinálni, mintha nem alakult volna át teljesen a médiapiac az elmúlt egy évben? Én azonban mégis szeretném, ha szó esne arról, hogy a valódi újságírók és valódi médiumok egyre kevesebben vannak. Az elmúlt egy évben médiumok szűntek meg és új tulajdonosok jelentek meg a médiapiacon. Szomorú ezt kimondani, de az újságírás és az újságírás értéke változott, ma már kevés helyen dolgoznak az újságírószakma szabályai szerint emberek. (24.hu)
A panel után információink szerint a szervezők nagyon dühösek voltak, hogy mégis volt szó olyan kérdésekről, amiket ők letiltottak. Ez, Kolosi Péter szerint elfogadhatatlan, az RTL Magyarország és az R-Time nevű saleshouse így, ilyen feltételek mellett, nem kíván részt venni az idei eseményen. Erről Csermely Ákost hivatalosan is tájékoztatták.
A másik ok az lehet, hogy információink szerint az RTL Brandmánia című műsorát a szervezők nem engedik be a konferenciára (értsd: nem kapnak akkreditációt) azóta, hogy az évente összeállított, médiapiari erősorrendet tükröző Top50-es listájuk bejelentésére nem a Média Hungaryn kerül sor Siófokon, hanem egy külön eseményen, Budapesten.
A fentiekkel kapcsolatban megkerestük a Média Hungary szervezőit is, amint válaszolnak, a cikket kiegészítjük.
Csermely Ákos válaszolt, szavait szerkesztve közöljük:
A cikk több tévedést, és belemagyarázást tartalmaz, nyilván megvan Kolosi Péternek az indoka, hogy ezt miért a tavalyi konferenciát követően pont egy évvel, a mostani rendezvény előtt nyilatkozta. Láthatóan azzal a szándékkal, hogy a Media Hungarynek aláássa a brandjét és reputációját. Vajon milyen célok vezetik tevékenységüket?
Megjegyzem, ahogy nekik is jogukban áll eldönteni, szerkesztési elveiket, úgy másnak is, jelen esetben a Media Hungary szerkesztőinek is. Mi 23 éve követjük a politikamentességet konferenciáinkon, ezért is vesz rajta részt a szakma széles köre.
Vajon miért szeretné az RTL , hogy a közismerten szakmai konferencia átpolitizálódjon?
Az, hogy az RTL nem vesz részt az idei rendezvényen az ő döntésük, de miért kellett ezt kinyilvánítani? Vajon mit szeretnének ezzel a kommunikéjükkel elérni?
A TOP 50 szervezőivel tárgyalásban vagyok, voltam, döntésükről még nem értesítettek, köszönöm a tájékoztatást.