A miniszterelnök jóbarátja, a világ vélhetően legsikeresebb gázszerelője, az amerikai álom magyarításáért egy személyben felelős szálloda- erőmű-, lapkiadó-, tévé- és-még-ki-tudja-mi-más-tulajdonos Mészáros Lőrinc a közmédián is keresett egy rakás pénzt, írja a 24.hu.
A Media Services Company Magyarország Kft. (MSC) ugyanis az ő érdekeltségébe tartozik, ami úgy is jó lehet, ha éppen nem ez a cég értékesíti a közmédia tévécsatornáinak reklámidejét, úgy meg pláne az, ha igen, márpedig az MSC tavaly is megnyerte ezt a feladatot, és el is látta becsülettel: a vállalat 2017-es pénzügyi eredménye alapján összesen mintegy 545 millió forint osztalékot fizet ki a cég tavalyi 294 millió forintos adózás utáni eredményéből, valamint a megelőző évi 250 millió forintos eredménytartalékba helyezett adózott eredményből.
Ezt a félmilliárdot nem Mészáros Lőrinc kapja közvetlenül, hanem az MSC anyavállalata, az Atmedia, de hát ugye ennek az egyik tulajdonosa a Status MPE Magántőke Alap, azon keresztül meg Mészáros Lőrinc. Jó társaságban van a tulajdonosi körben, hiszen ott ül még mellette
Az MSC 4,688 milliárd forintos nettó árbevételt ért el 2017-ben, ami semmi az anyacég Atmedia 27,7 milliárd forintos bevételéhez képest, de ne legyünk kicsinyesek. Az Atmedia a TV2 Csoport reklámhelyei mellett a Story 4-től a Sony-csatornákon át a köztévékig elég sok hazai tévé reklámidejét árulja, ezek szerint meglehetősen hatékonyan. Az MSC 2015 óta értékesítheti az állami tévé reklámidejét az Atmedia leányvállalataként.