Hogy miért pont most érdekli Papp "hírhamisító" Dániel megbízott vezérigazgatót, hogy amit a közmédia csatornái közvetítenek, az milyen hatással van a befogadókra, nem tudni, mindenesetre az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírás szerint 90 millió forintot szánnak a
tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra,
ráadásul az egy évre szóló keretmegállapodás további egy évvel meghosszabbítható.
A vizsgálat célja, hogy megtudják, mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl, és ha minden igaz, még a zenei ízlés kutatására is kiterjed.
A konkrét célok:
Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.
Ha valaki elvégezné a melót 90-ért, január 9-ig lehet jelentkezni. (via)