Index Vakbarát Hírportál

Jay-Z saját zenestreaming-szolgáltatót indított

2015.03.31. 10:20

Jay-Z elindította Tidal nevű online szolgáltatását, ami havi tíz dollárért reklámmentes, jó minőségű zenehallgatást kínál, olyan művészeket megnyerve magának, mint Alicia Keys, Chris Martin (Coldplay), Usher, Nicki Minaj, Rihanna, Kanye West, Madonna és persze Beyoncé, aki ugye Z neje, próbálná csak meg mondjuk a Spotifyt reklámozni.

Jay-Z (azaz Shawn Carter, mutat rá a hírt leközlő Variety) januárban vette meg a svéd Aspiro nevű céget 56 millió dollárért, ezzel került a birtokába a Tidal, ami már pár hónapja működött ugyan, de csak most teljesedett ki igazán (és kapott pl. tízdolláros opciót is). A fent felsorolt zenészkollégák beszálltak a cégbe társtulajdonosnak, ezzel létrejött az első, zenészek kezében álló digitális zeneszolgáltató, amit egyértelműen a Spotifyhoz, vagy a Pandorához hasonló szolgáltatók konkurenciájának szántak.

A célunk egyértelmű: jobb szolgáltatást és teljesebb felhasználói élményt nyújtani a hallgatóknak és a zenészeknek egyaránt. Hisszük, hogy a zene értékének megőrzése mindenkinek (zenészeknek, rajongóknak és a kiadóknak) érdekében áll –

nyilatkozta Alicia Keys. A Tidalhez csatlakozott az Arcade Fire, Calvin Harris, a Daft Punk, Jack White és Deadmau5 is. Bár a #TIDALforALL hashtaggal indították útjára a szolgáltatást (azaz Tidalmindenkinek), annak ingyenes, reklámokkal támogatott verziója nincs, az alapdíj havi 10 dollár, a hifi-minőségért ennek dupláját kell kifizetni, igaz, egy hónapig bárki kipróbálhatja ingyen. 

A cég állítása szerint 25 millió zeneszámmal, 75 ezer videóval és zenei témájú írással rendelkeznek. Az induláskor az USA-ból és 30 további országból elérhető Tidal iOS-re és Androidra is saját appal jött ki, de elérhető böngészőből is. Nálunk is van, ráadásul a havidíja is csak 1490 forint valamiért. A kezelőfelületét megnézve olyan nagy különbséget nem látunk a Spofityhoz képest, a hifiverzió meg jó szól.   



Rovatok