Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA szerbiai Újvidéken megrendezésre kerülő Exit régóta kötelező látványosság minden fesztiválozó számára. A fellépők tekintetében hosszú évekig magasan verte a magyar színvonalat, de az utóbbi évben azért nagyjából hasonlóan állunk. Amivel a szerbek mégiscsak kiemelkednek, és évről évre tonnaszámra vonzzák a külföldieket is, az az Exit mesés helyszíne, a Duna-parton fekvő péterváradi erőd, ami idén tizedszer ad helyet a rendezvénynek (egyébként idén tizenegyedszer bulizhatnak Exit név alatt az erre hajlamosak). Nem véletlen, hogy tavaly a világ negyedik legjobb fesztiváljának szavazták meg, veretes neveket mögé utasítva. Az idei felhozatal messziről nézve nem üti a mi dolgainkat, hiszen a David Guetta, Klaxons, DJ Shadow, Pendulum, vagy Chemical Brothers nevek mindegyikét elkaphatjuk itthon (ráadásul komoly részüket az Exittel egy időben tartott Balaton Soundon), de belepillantva a részletekbe akadnak itt olyan formációk, amikért megéri átkelni a határon.
Sikerült például összeszedni az épp legutolsó lemezét turnéztató, aztán elvileg eltűnő LCD Soundsystemet, a második lemezével a közönségsikeren túl már kritikai elismerések tömkelegét is begyűjtő Crystal Castles, és a hasonló körökben kedvelt, épp visszatérésén dolgozó Does It Offend You, Yeah? Tavaly a Szigeten legendás bulit adott a Faith No More kötelező (kivétel, ha pont akkor van a vb-döntő), és a Horrors kriptapopja is igényt tart minden zenekedvelő figyelmére. Kicsit kilóg a sorból a magát hiphop ribancnak tituláló Missy Elliott, aki kis szerencsével már új lemezével érkezik Újvidékre. A fesztiválszezon keretei közt nem, de szeptemberben saját koncerttel Budapestre is elnéz a Placebo, de ez egy olyan zenekar, ami mindig, mindenhol jó. A súlyt az Exploited – Behemoth – Cathedral nevektől várhatjuk el. Amitől az Exit idén kiemelkedően jó, az a világszínvonalú elektronikus felhozatal, még a kisebb betűvel írt nevek közt is: a Moderat, Ricardo Villalobos, Crookers, Daedalus, vagy Erol Alkan nevek említésére bárkinek megindul a nyálelválasztása, aki életében akár egyszer is volt a Merlinben.