Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz idei Volt, vagy akár mondhatunk nyugodtan olyat is, hogy az idei fesztiválszezon egyik legaktuálisabb fellépője Skrillex volt, aki tényleg mostanában jár pályája csúcsán, amit az idén besöpört három Grammy-dija is igazolni látszik, még ha csak műfaji kategóriákban is kapta. Meg hogy megállás nélkül haknizik, ráadásul lassan már egy popszám csak akkor lesz sláger, ha Skrillex is kezd vele valamit.
Az emós hobbitnak kinéző 24 éves srác a Volton is ezrével vonzotta be a saját, vizuális- és audioingerekkel túladagolt korosztályát. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy vihogó lányhordák járták a nagyszínpad környékét. A Volt fiatalítani akart, és ez sikerült is neki: a Noise Night Life törzsközönsége itt volt, még ha a Faith No More-ra váró, hallgatag harmincasok miatt nem is volt olyan hangos a magas frekvenciájú lánysikoly.
Skrillex éjfél helyett hajlani fél egykor kezdett. A DJ mögött is alig befogadható kavalkádban rohantak a képek, volt itt a monoszkóp pentagrammával, Mortal Kombat Transformersszel. De a zenében is nagy volt a terpesztés, Skrillex a moombahtontól a darkcore-ig félperces váltásokban zúzott végig az elektronika összes müfaján. A stílusok és a ritmusok pörgő váltogatásából elvileg akár egy jó buli is kisülhetett volna, de nem. A srác ugyanis túl türelmetlen ahhoz, hogy valódi agybaszó izgalmat teremtsen, tíz perc alatt simán ki lehetett ismerni a beindulások és leállások őrületesnek szánt váltakozását. Persze ez a rajongókat nem zavarta, látszott, hogy azt se bánták volna, ha Giró-Szász András makramézott volna a DJ pult mögött, amíg elég hangosak a vartyogó effektek és a vakbelet is megrezegtetik a basszusok.
Miután fél óra alatt végigment az összes gombon a műszerfalán, elsütötte az összes basszuseffektjét és szonikus puttyogását, úgy tűnt, hogy Skrillex is érzi, hogy kezdenek elfogyni a saját trükkjei. Erre gyorsan fel is tett egy slágermixet a minden magyar netező által jól ismert Terézanya Tarantulával és egy kis felturbózott Beastie Boys-zal. A buli ellaposodásában az is közrejátszott, hogy Skrillex nem hozta a neten keringő videoiból ismert eszement színpadi showt, elmaradt a laptophajigálás, a stagediving, meg a többi dili. A srác inkább egy évi háromszáz műszakot lehúzó szórakoztatóipari szakmunkásként tette a dolgát. Igaz, közben úgy kapaszkodott a DJ-pult műszerfalába, mint ha ezen múlna, hogy nem zuhan hirtelen a közönségre az összepréselt TIE-fighter alakú pódiuma, és olyan elánnal tekert, állítgatott, finomhangolt, hogy a végére már arra gyanakodtunk, hogy ő valójában egy színész, aki belöki a playlistet, és 100 000 dollárárt eljátssza a sztár DJ-t.
Aztán persze másnap már új színpad, régi show, Belgium, és tovább végig Európa klubjain és fesztiváljain. Most kell még megprögetni a túlórát, még ha ínhüvelygyulladást is kap a sok play-gomb nyomogatástól. Ki tudja, jövőre kivel akarnak majd mixet készíttetni a popipari felsővezetők.