Index Vakbarát Hírportál

F1: A Ferrari lehet a Red Bull motorszállítója

2020. október 9., péntek 22:43

A Formula–1-es Eifel-nagydíj elmosott pénteki napjának Mick Schumacher után a Red Bull és az Alpha Tauri 2022-es motorszállítási szerződése volt a legérdekesebb témája.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, nem fogják kisegíteni motorral a Honda kivonulása miatt 2021 után hajtómű nélkül maradó istállókat. A csapatfőnök azzal söpörte le a kérdést:

Már négy istállóval állunk szerződésben, és több csapatnak már nem adhatunk motort.

A Mercedes, az Aston Martin és a Williams mellett jövőre már a McLaren is a németek erőforrásait fogja használni.

A McLaren motorváltásával a Renault vásárló nélkül marad. A Red Bull szempontjából a leglogikusabb döntés a visszatérés lenne a francia gyártóhoz, de a 2016-os válás után, amikor nagyon egymásnak feszült az osztrák csapat és a Renault, nagy hátraarc lenne a Red Bullnak. Annak ellenére, hogy a bikák a gyár teljes támogatását élvezték, és négy világbajnoki címet is szereztek Renault motorral 2010 és 13 között.

Felmerült egy olyan pletyka is, miszerint a Red Bull maga fejlesztené tovább a Honda motorját, de ezt senki sem veszi komolyan, mert nagyon költséges, és soha meg nem térülő vállalkozás lenne egy üdítőital-márkától. A témában Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyelőre csupán azt szögezte le, hogy a Red Bullnak és az AlphaTaurinak azonos erőforrásokat kell használniuk – írja az NSO.

Vörös bika és ágaskodó ló

Bár 2020-ra az erőforrás fejlesztésével nagyon mellényúlt a Ferrari, a Red Bullnak a maranellóiakkal van a legkomolyabb sanszuk a Mercedest megszorongatni. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nyitott a közös munkára.

El kell kezdenünk gondolkozni ezen a lehetőségen. Nem zárkózunk el tőle, de a Red Bullnak kell megkeresnie minket. Nagyszerű istálló a Red Bull, ezért nagy nyomással is jár a vele kötött szerződés. Mindenesetre gyorsan kell dönteni, mert hamarosan meg kell terveznünk a 2022-es évünket.

– mondta Binotto.

A Red Bull aerodinamikailag hagyományosan az egyik legütőképesebb istállója az F1-nek. Nem véletlen, hogy a Mercedes nem akar velük együtt működni, mert Max Verstappen komoly kihívója lehetne Lewis Hamiltonnak. A Ferrari mostani helyzetében viszont nagyon jól jönnének a Red Bulltól kapott visszajelzések, még akkor is, ha az osztrákok ugyanazzal a motorral verik a gyári csapatot, de a kiélezett verseny jót tesz a sportnak.

Rovatok