Index Vakbarát Hírportál

Egy napja maradt a Red Bullnak a csodára

2014. március 1., szombat 11:18

A magyar idő szerint reggel 7-kor kezdődött utolsó előtti tesztnap a Red Bull és a Sauber számára rettenetesen zárult, de már idő előtt befejezte a Lotus is. A Mercedes-motorokon futó csapatok és a Ferrari viszont a maximumot kihozta a szombatból.

A címvédő Sebastian Vettel meglehetősen sokáig kivárt, csak 2,5 órával az edzés kezdete után próbált meg kimenni a pályára (az első két tesztnapon csapattársa, Daniel Ricciardo vezette az RB10-est), de nem jutott sokáig, hiszen már a második szektorban leállt.

A kocsit letakarva vitték vissza a garázsba, sőt, a platós kocsival egészen betolattak, hogy semmit ne lehessen látni a hibás RB10-esen, amely vélhetően ma is túlmelegedett, akár csak az eddigi tesztnapokon. 45 perc alatt összerakták, legalábbis ezt hitték, amikor ugyanis újra kihajtott Vettel, már a bokszutca végén újra leállt.

A katasztrofális szombat csalódás volt a pénteki nap után, amikor Ricciardo a harmadik legjobb időt produkálta a pályán. Igaz, 66 körével csupán a hetedik legtöbb időt töltötte a pályán.

A Red Bull egyébként cáfolta azokat az értesüléseket, hogy haladékot kért a homologizálásra. Mint mondták, ha kaptak volna időt, nem utasították volna vissza, de sosem fordultak ilyen kéréssel az FIA felé.

A szombati teszt a Sauber számára sem volt remek, Adrian Sutil már a felvezető körén elfüstölte a motort, többet nem is tudtak kimenni, de így is fél körrel többet mentek, mint a címvédő világbajnok RBR, igaz, mindeketten hivatalos idő nélkül maradtak.

A legjobb időért a williamses Massa és a mercedeses Rosberg voltak versenyben, végül előbbi nyert, de Danyiil Kvjat is volt az élen egy rövid időre a Toro Rossóval. Ez jól mutatja, hogy a Renualt motorja egyáltalán nem használhatatlan, csak jól kell összerakni. Mint ahogy az is, hogy Markus Ericsson a Caterhammel bőven 100 kör fölé jutott, sőt, 117-tel a legtöbbet ment a mezőnyben. Rajta kívül még Hülkenberg (115) és Rosberg (103) jutottak száz fölé, de Massa is nagyon közel volt a maga 99 körével.

Rosberg a Mercedesszel ráadásul úgy ment 103 kört, hogy a délelőtt nagy részét elvesztette motorcsere miatt. A Lotusnál is volt mit szerelni, náluk az ERS egyik eleme mondta fel a szolgálatot, így már délután közölték, hogy nekik véget ért a nap - később a Red Bull is csatlakozott hozzájuk a korai zárással.

A csapatoknak már csak egy napja maradt a tesztelésre az Ausztrál Nagydíj előtt. Az utolsó előtti tesztnap így zárult:

1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,258 mp    99 kör
2. Nico Rosberg Mercedes 1:33,484 +0,226 mp 103
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:35,426 +2,168 87
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:35,894 +2,636 88
5. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:36,113 +2,855 81
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:36,205 +2,947 115
7. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:37,087 +3,819 78
8. Markus Ericcson Caterham-Renault 1:38,083 +4,825 117
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1.41,166 +8,908 33
10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari       1
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault       0,5

Rovatok