Megvariálná a kvalifikációt a 2019-es szezontól kezdve az FIA, írja az Autosport.com.
A terv nem tűnik túl bonyolultnak: a jelenlegi három helyett négy részre bontanák az időmérőt, melynek első három szakaszában 4-4 autó esne ki, így a végén csak 8 indulhatna a pole pozícióért.
A cél, hogy a plusz egy szakasszal plusz hibázási lehetőség alakuljon ki, és hogy a 8 döntőssel többet kelljen kockáztatniuk a topcsapatoknak is, nehogy kimaradjanak. A 9. és a 10. már szabadon választhatna gumit a startra is, ez növelné az esélyüket az élmezőnybe kerülni a futamon. (Az első nyolcnak az előző etapon használt leggyorsabb gumijával kell rajtolnia.)
Az egyórás időkeret megmaradna, a négy szakasz egyenként rövidebb lenne, mint a mostani három.
Az időmérők sokszor rém unalmasak az F1-ben, általában csak az utolsó két perc nem kiszámítható, de van, hogy még akkor sem történik semmi.
Charlie Whiting versenyigazgató pártolja az ötletet, de elmondta, ki kell dolgozni, főleg a gumihasználat miatt, ugyanis eggyel több szakasszal több gumira is lenne szükség, így a Pirellinek sem mindegy az átállás.