A mindig izgalmas, utcai pályán rendezett Azerbajdzsáni Nagydíjjal.
A szurkolói szavazatok alapján, teljesen megérdemelten.
Kiestek: Nico Hülkenberg, Danyiil Kvjat, Lando Norris
Magabiztos Mercedes kettős győzelem az élen, Vettelé a dobogó harmadik helye, a szezonban először áll dobogón a német.
1:34,742-t ment a francia az utolsó előtti körében. Az utolsó körben még egyet javított a biztonság kedvéért, de a lényegen nem változtat, kap egy plusz pontot.
Másfél köre maradt, hogy egyet előzve feljöjjön a 10., még pontszerző helyre.
Lágy gumikat kap az utolsó körökre a francia, aki zavartalanul jöhetett ki a harmadik kerékcseréjére, hiszen simán visszaért Daniel Ricciardo elé a hatodik helyre.
Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat után ő is szépen a garázsba gurulva adta fel a versenyt.
Egy mutatja a legjobban a szakadékot a három élcsapat és a többiek között.
Egy másodpercen belül követi a francia Haas-pilóta Alex Albon 10. helyen haladó Toro Rossóját, most közöttük a legkisebb a különbség a pályán.
Ami a leggyorsabb körért jár. 1:34-es időt futott, most 1:36-okat megy az élmezőny. A német épp 5 másodpercre jön a második Bottas mögött, de nem kerül közelebb hozzá.
1,5 másodpercre húzott el előtte Pérez a finn apróbb hibájából. Leclerc is lassult, 5-6 tizedet nyer már csak körönként Verstappenhez képest, ebből nem lesz előzés. Ricciardo, Pérez és Räikkönen (7-9.) viszont 2-2 másodpercen belül vannak egymáshoz képest, ott még jöhet izgalom.
13 másodperc van most közöttük, gyorsulnia kéne, hogy legyen esélye a negyedik helyre.
Fél másodpercre jön Sergio Pérez Racing Pointja mögött, van még ideje az előzésre a rutinos finnek.
Közepes gumikat kapott a monacói, nincs tehát trükközés a Ferrarinál. Leclerc az ötödik helyre, a két Red Bull közé ért vissza. Kvjat közben begurult a garázsba, ő is feladja a futamot.
Lehet, hogy a Ferrari arra vár, hogy a monacói a végére egy szett lágy gumit kapjon, és azzal próbáljon meg minél előrébb jutni? A mostani keményekkel biztos nem tud végigmenni, cserébe Vettel 1-1,5 másodperccel gyorsabb nála körönként, és már ott is van a nyakán.
A monacói kerékcséréje nélkül is visszaáll a Mercedes 1-2. az élen.
A Mercedesekhez hasonlóan ő is közepes gumikon van, 1:34,836-ot futott az előbb. Ha nem előzi meg senki, egy pontot kaphat a gyorsaságáért.
Mindenki jön a második kerékcserére, a Mercedes egy körön belül hozta ki a két autót, Bottasnak egy pillanatra sem kellett megállnia Hamilton mögött, tökéletes munkát végeztek, fantasztikus. Hamilton úgy jött vissza Leclerc elé, hogy a monacói még csak egy kerékcserén volt kint, dominál a címvédő csapat.
Megint a Ferrari előtt jöttek, megint sikerül előzni valahogy egy Ferrarit ezzel? Közepes gumin fejezi be a futamot Verstappen, akinek a kerékcseréjére egyből reagál is Vettel, megtartva pozícióját a holland előtt.
Új orrkúpot is kapott a Toro Rossóra, lágy gumin folytatja a 18., utolsó előtti helyen.
A finn már a kilencedik, miután megelőzte Grosjeant. Albon is kapaszkodik, a thai versenyző most épp a 11. helyen, és folyamatosan csökken 5 másodperces hátránya Grosjean mögött.
Nincs messze a top 10-től, de azért még nem fenyegeti a pontszerzés veszélye. Így áll egyébként helyzet a pontszerző helyeken:
Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Leclerc, Gasly, Ricciardo, Pérez, Grosjean, Raikkönen.
1:36,558-ig javul most a finn. Ha más nem szól bele a dologba, lehet, hogy a két Merci a futam végén elkezd csatázni a plusz pontért, hiszen most pont egy pont van közöttük az összetettben, és minden ilyen jól jöhet a végén.
A hatodik helyre jött fel a francia a Red Bull-lal. Räikkönen úgy van a hetedik helyen, hogy még nem volt kerékcserén, ha kimegy a boxba, mondjuk a top 10 helyes sorrendjét.
De a finn után egyből jött Hamilton is. Mindketten kemény gumit kaptak, simán megtartva 1-2. helyeiket. Bottas előnye viszont már csak 5 másodperc Vettel előtt, egy picit vesztettek a különbségből a kései kerékcserével. Vettel közben lerázta Verstappent, közöttük 3 másodperc van.
A német 1:36,998-nál jár, elsőként ment be 1:37 alá a friss gumikon. A Ferrari még nem hozta ki Leclerc-t, lehet, hogy eltérő taktikán a két pilóta az olaszoknál?
Egy pillanatra meg is előzi, de Vettel nagy küzdelem után visszaveszi a helyét. Tavaly mindketten kiforogtak, az lett a csata vége, meglátjuk, idén tisztábban tudják-e rendezni a dolgot.