A címvédő a hatodik helyről áll ki a bokszba, ő kezdi tehát a kiállásokat. Szépen lassan jön majd mindenki. Hamilton a sárga oldalfalú C1-es, kemény keveréket kapta a hátralévő 55 körre.
A holland mégiscsak elfoglalhatta Leclerc első rajtkockáját. A holland simán megtartotta a vezetést, mögötte sem változott a sorrend, Bottas, Sainz, Norris és Gasly a sorrend a Red Bull mögött. Hamilton a hatodik.
Ezt követően pedig jöhet a 78 körös száguldás Monaco utcáin.
Ugyanis legutóbb a 2009-es, Jenson Button győzelmét hozó futamon nem volt szükség a safety car beküldésére. Azóta mindig volt biztonsági autós fázis.
Maga Albert herceg próbált lelket önteni honfitársába, Leclerc-be, aki a váltójának a meghibásodása után el se tudott indulni az első rajthelyről.
A monacói pálya relatíve sok lassú kanyarral rendelkezik, ezért a csapatok a legnagyobb leszorítóerőt generáló csomagjaikkal jönnek ide. Ugyanebből az okból kifolyólag ezen a pályán sokkal kevésbé számít a motorerő, mint máshol, és sokkal fontosabb az autó többi része, mint az aerorinamika, a futómű vagy a gumihasználat.
A háromszoros brazil legenda összesen hat alkalommal nyerte meg a Monacói Nagydíjat (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993). Mögötte Graham Hill, vagyis Mr. Monaco áll öt győzelmével (1963, 1964, 1965, 1968, 1969) a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel (1994, 1995, 1997, 1999, 2001) egyetemben. Napjaink mezőnyéből Lewis Hamilton áll a legjobban, akit háromszor intettek le az első helyen (2008, 2016, 2019).
Furcsa, de igaz. A fiatal monacói versenyző még soha életében nem tudta befejezni hazai versenyét. Sem az F2-ben, sem az F1-ben nem láthatta még meg a kockás zászlót. Most sem fogja...
Ne számítsunk sok helycserére a pályán, hiszen a monacói pálya szűk vonalvezetésén nagyon nehéz előzni. A bokszkiállás lehet erre egy alternatíva, bár a Pirelli szerint a csapatok egy kiállással is könnyedén teljesíthetik a versenytávot. Az olasz gumiszállító a leglágyabb C3-C4-C5-ös garnitúrát hozta el a hercegségbe.
Az ikonikus brit csapat az F1 történetének egyik legsikeresebb alakulata. Hét egyéni, kilenc konstruktőri bajnoki cím, 114 futamgyőzelem és 128 első rajthely áll a csapat neve mellett. A dicső napoktól ma messze van ugyan a csapat, de egy ilyen kemény terepen, mint a Formula–1, ilyen hosszú időn át fennmaradni nem akármilyen teljesítmény.
Utcai pálya lévén sok egyenetlenség van az úton, emiatt az autók hasmagasságát máshogy kell beállítani, hogy ne érjen le annyiszor az aljuk. A Casino tér után például egy pluszíven vezetik az autót, hogy a bukkanót kikerüljék.
Rég nem látott rajtfelállással kezdődik az idei Monacói Nagydíj. Vajon ki fordul be elsőként az első kanyarba, a Sainte Devote-ba? Leclerc már biztosan nem...
Dúdolhatja magában Kovács Kati slágerét Lewis Hamilton, ugyanis a címvédő látványosan szenvedett a szombati időmérőn, és csak a hetedik rajtkockát tudta megszerezni. A brit a Twitter-oldalán el is mondta, hogy kemény versenyre számít, amin talán egy kis eső segíthetne.
Ahogy arról beszámoltunk, a Monacói Nagydíj rajtját a hazai fiú, Charles Leclerc várhatta a legelőkelőbb helyről. Ám az utolsó gyorskörén az uszodánál odacsapta az autót a falnak. Emiatt sokáig a levegőben lógott Leclerc váltócseréje, végül a Ferrari megerősítette, hogy nem sérült meg a váltó. Ám a futam előtti ellenőrzőkörön a monacói a váltójára panaszkodott. Végül visszatért a garázsba. El sem tud indulni a versenyen. Leclerc rajthelye üresen marad...
Hamarosan kezdődik a 2021-es Formula–1-es szezon ötödik futama, a kultikus Monacói Nagydíj. Tartsanak velünk!