A német gárda nem titkoltan számottevő aerodinamikai fejlesztést hozott a Brit Nagydíjra. Amit a pénteki időmérő és a sprintkvalifikációs futam pozitívan igazolt vissza. Lewis Hamilton megnyerte az időmérőt, így az élről kezdhette meg a sprintfutamot.
De lássuk a konkrét fejlesztéseket! A Mercedes új sidepod környezetet kapott: ez a gyakorlatban bargeboardot, padlófrissítéseket és kettéválasztott, sidepod körüli lapocskát jelenti. Ez a rész főleg az autó hátsó részének áramlatait hivatott előkészíteni.
Látszik, hogy a Mercedes küzd, hogy minél kisebb hátsó szárnnyal menjenek, mert valószínűleg túlméretezték az elemet, amivel igen sok légellenállás jár. A mostani versenyre az idei legkisebb hátsó szárnyat tették fel, ami Silverstone-ra nagyon nem jellemző. Amikor pedig a tervezett csomagon „kívüli” tartományban próbálkoznak, akkor az autó egyensúlya is veszélybe kerül, és nagyon alul- vagy túlkormányzott tartományba kerülhetnek.
A levegő hőmérséklete jelenleg 29 fok, az aszfalt hőmérséklete 54 fokos, ami az abroncsoknak is nagy kihívást jelent.
Az F1 hivatalos gumiszállítója erre a versenyhétvégére a legkeményebb oldalról közelítette meg a gumikiosztást, így a C3, C2 és a C1 keverékeket biztosítja a Brit Nagydíjra. A Pirelli az egykiállásos stratégiát tartja a legideálisabbnak, de az utóbbi nagydíjakon ezek a prognosztizációk megkérdőjelezhetőek voltak.
Az első történelmi sprintfutam eredménye alapján a holland várhatja az első helyről a piros lámpák kialvását, közvetlenül mellőle a vb-címvédő Lewis Hamilton startol. Vajon ki fordul elsőként az első kanyarban?
Hamarosan kezdetét veszi a 2021-es F1-es szezon kilencedik nagydíja, a Brit Nagydíj. Tartsanak velünk!