A brit világbajnok a hátsó gumik menedzselési problémájára panaszkodott csapatrádión Peter Bonningtonnak. A gumikezelés ismét kardinális pontja a futamnak.
Két hét múlva már a Hungaroringról jelentkezünk, ugyanis augusztus 1-jén rajtol a F1-es Magyar Nagydíj.
Lewis Hamilton nyeri a Brit Nagydíjat, az első körös Verstappen-incidens után igen kontrasztos győzelem ez. A második helyen Charles Leclerc végzett, a harmadik Valtteri Bottas lett.
A brit pozíciót fogott, Leclerc lendületet vesztett, így Hamilton simán átlépett a Ferrari monacói pilótáján.
Lewis Hamilton már DRS-távolságon belül Charles Leclerc-hez képest. Rengeteg a lekörözés a pályán.
A brit célja egyértelműen a futamgyőzelem a hazai közönség előtt, amire nagy esélye van jelenleg. Hamiltonnak 3,5 másodperc lemaradása van az élen álló Charles Leclerc-rel szemben.
Vettel a bokszba hajtott, ezzel az Aston Martin pilótája kiszállt a pontokért folyó harcból Silverstone-ban.
A Ferrari pilótája 8 másodperccel vezet a második helyen álló Valtteri Bottashoz képest. Hamilton a harmadik, Norris a negyedik, Ricciardo az ötödik helyen áll.
Hamilton megkezdte a felzárkózást az élmezőnyre.
Leclerc bokszkiállása könyvbe illő volt. A monacói visszaállt az élre. Vajon meg tudja tartani a vezető pozíciót a motorproblémák ellenére?
Carlos Sainz kerékcseréjét a szerelők meglehetősen elhibázták. A spanyol kiállásában +10 másodperc maradt.
A vb-címvédő a kerékcseréje előtt letöltötte a kötelező 10 másodperces időbüntetését is. A kiállás után Hamilton az ötödik helyre jött vissza.
Fernando Alonsóék is alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal mennek Silverstone-ban, hasonlóan, amivel Bakuban is mentek. Alonso szárnyalt a sprintkvalifikáción, az első körben hat pozíciót sikerült javítania, amihez valószínűsíthetően nemcsak a veterán tapasztalatai, de a fejlesztések is nagyban hozzájárultak.
A német gárda nem titkoltan számottevő aerodinamikai fejlesztést hozott a Brit Nagydíjra. Amit a pénteki időmérő és a sprintkvalifikációs futam pozitívan igazolt vissza. Lewis Hamilton megnyerte az időmérőt, így az élről kezdhette meg a sprintfutamot.
De lássuk a konkrét fejlesztéseket! A Mercedes új sidepod környezetet kapott: ez a gyakorlatban bargeboardot, padlófrissítéseket és kettéválasztott, sidepod körüli lapocskát jelenti. Ez a rész főleg az autó hátsó részének áramlatait hivatott előkészíteni.
Látszik, hogy a Mercedes küzd, hogy minél kisebb hátsó szárnnyal menjenek, mert valószínűleg túlméretezték az elemet, amivel igen sok légellenállás jár. A mostani versenyre az idei legkisebb hátsó szárnyat tették fel, ami Silverstone-ra nagyon nem jellemző. Amikor pedig a tervezett csomagon „kívüli” tartományban próbálkoznak, akkor az autó egyensúlya is veszélybe kerül, és nagyon alul- vagy túlkormányzott tartományba kerülhetnek.
A Mercedes finn pilótája ajándék pozíciót nyert a McLaren elrontott bokszkiállásán. Bottasnak sikerült megelőznie Lando Norrist.
Lando Norris bokszkiállását a McLaren szerelői elhibázták. Komoly másodpercek maradtak benne, így a harmadik helye veszélybe került.
Sergio Pérez kemény keverékeken rajtolt, az etapot viszont a Red Bull nem tudta kellőképp elnyújtani, a mexikói közepes keverékekre váltott.
Charles Lecrec motorproblémákkal küszködik, versenymérnöke ellátta instrukciókkal a monacói pilótát, de Hamilton már ledolgozta a hátrányát.
A brit világbajnok a hátsó gumik menedzselési problémájára panaszkodott csapatrádión Peter Bonningtonnak. A gumikezelés ismét kardinális pontja a futamnak.
Charles Leclerc szépen tartja a tempót az első helyen, Lewis Hamilton nincs DRS-távolságban, 1,5 mp-cel követi a monacói pilótát.
Az ütközés miatt Lewis Hamilton nyilvánították ki vétkesnek, a brit versenyzőt 10 másodperces büntetéssel sújtották.
Az újbóli rajt után Sebastian Vettel előzéskor kicsúszott a pályáról. A német az utolsó helyről kezdheti a felzárkózást.
A Ferrari monacói pilótája zseniális rajtot fogott, megtartotta vezető pozícióját. Mögötte Lewis Hamilton, Lando Norris, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo a sorrend.
Az FIA a Brit Nagydíjat perceken belül újraindítja álló rajt keretein belül. Charles Leclerc áll jelenleg az élen. Sok a nyitott kérdés: lesz-e büntetés Lewis Hamiltonnak, ha igen, milyen mértékű? Lewis Hamilton autója mennyire alkalmas a további versenyzésre, a futam befejezésére?
Elindult a vizsgálat, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton első körben történt balesete szimpla versenybalesetnek minősíthető, vagy egyértelműen Hamilton hibájából történt. A holland látszólag pozíciót fogott, a brit hátulról öklelte fel a Red Bullt.
Max Verstappen látszólag jól van, de egy alapos egészségügyi vizsgálaton kell átesnie a baleset miatt.
Hatalmas balesetet szenvedett Max Verstappen, de látszólag sérülés nélkül tudott kiszállni az autóból. Kemény ütést szenvedett el a holland. A versenyt megszakították.
A holland és a brit között hatalmas csata alakult ki. Hamilton ütközött Verstappennel. A holland versenyének vége.
Vajon Max Verstappen vagy Lewis Hamilton fordul elsőként? Vagy Bottas és Leclerc is beleszólhat a nagyok harcába?