Legalábbis a gumik terén. Felkerült ugyanis a fehér oldalfalú, legkeményebb C2-es keverék, valószínűleg többet nem látjuk a bokszban Hamiltont.
Mindenkin az intermediate vagyis a köztes esőgumi van fent. Izgalmas rajtra számíthatunk.
Az F1 gumiszállítója, a Pirelli a magyar futamra a C2-C3-C4-es gumikat hozta magával, és akár egy, de két kiállásos taktikákat is láthatunk majd a versenyen az olaszok szerint. Ám a megérkezett eső most minden taktikát felrúgott. Felkerültek a köztes esőgumik! Vajon ki lesz a legény a gáton a 36. Magyar Nagydíjon?
Amikor megérkeztem a Hungaroringre, még szikrázó napsütés volt, ám az elmúlt órában alaposan befelhősödött a pálya felett az ég. Az F3-as versenyt is óriási vízfüggönyben rendezték még délelőtt. S mire ezt leírtam, már valóban nedves a bokszutca betonja. A kerekeket azonban nem cserélték még le az autókon. Valószínűleg, még nem annyira vizes a pálya.
Az Aston Martin versenyzője, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is megjelent a Hungaroring főbejáratánál, ahol is egy honfitársunk éppen élete legromantikusabb pillanatát élte meg párjával. Ez aztán a lánykérés! Sok boldogságot kívánunk!
Valóban nem üres közhely, hogy a szezon egyik, ha nem a legmegterhelőbb versenye következik. Ugyanis a Hungaroring a maga retrós vonalvezetésével, szűk kanyarjaival rendesen feladja a leckét évről évre a mérnököknek. A rendszeres, pokoli forróság miatt a megszokott módoktól eltérően kell kialakítani például az autók, elsősorban az erőforrás hűtését.
Emellett a beállítások során a minnél nagyobb leszorítóerő elérésére kell helyezni a hangsúlyt, hiszen nagy egyenesek nincsenek a Hungaroringen, így a motorok közti különbség elenyésző tényező, az aerodinamikai hatékonyság a siker kulcsa a magyar pályán.
A versenyzők a futam alatt akár 3-5 kilót is veszíthetnek a súlyukból, ezért fontos a megfelelő folyadékpótlás, amit például Sergió Pérez esetében kókusztejjel oldanak meg, ami tele van vitaminokkal és nyomelemekkel.
Emellett külön érdekes, hogy az italt a Red Bull orrában helyezik el a megfelelőbb súlyeloszlás érdekében. Bármennyire is megterhelő, a versenyzők imádják a Hungaroringet, hiszen az még az igazi klasszikus versenypályák közl tartozik, rengeteg kihívást jelentő szakasszal. Elmondásuk szerint a legnagyobb nehézséget az adja, hogy egy pillanatra sem tudnak pihenni a verseny közben, hiszen folyamatosan egyik kanyarból mennek a másikba. Egyedül a célegyenes ad némi pihenőidőt.
A versenyen még a hétvége során minden eddiginél erősebb szél is megzavarhatja az autók viselkedését, amire tegnap Antonio Giovnazzi is utalt az Indexnek. A feltámadó erős széllökések megtréfálhatják a versenyzőket a célegyenes végén a féktávon, ám a kanyarokban is sok időt veszíthetnek. Érdekes verseny elé nézünk tehát, főleg ha megjön az eső is!
Végre újra nézők előtt zajlik a Magyar Nagydíj. A futamot megelőző órákban is tombolt a zene, a lelátón az emberek együtt mozogtak a ritmusra. Ahogy kipillantok a sajtócenterből, éppen rálátok a főlelátóra, ami narancsban úszik, de a távolban is elsősorban narancsba öltözött drukkereket látok, jó eséllyel Max Verstappennek szorítanak.
A hétvége eddigi eseményei alapján kijelenthető, hogy némi előnybe került a Mercedes a Red Bullhoz képest. Lewis Hamilton megszerezte a pole-t, mellőle pedig a csapattársa, egyben hátvédje, Valtteri Bottas rajtolhat. Max Verstappennek nehéz dolga lesz a Mercedes duója ellen, a holland csak a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn.
Az Indexnek volt szerencséje a helyszínen követni a magyar futam eddigi eseményeit, egészen csütörtöktől fogva kint vagyunk a Hungaroringen. Ennek köszönhetően volt szerencsénk beszélgetni a háromszoros futamgyőztes Johnny Herberttel, de Max Verstappen és a gulyásleves kapcsolatába is betekintést kaptunk, valamint Charles Leclerc és Fernando Alonso is válaszolt a kérdéseinkre.
Hamarosan megkezdődik a 36. Magyar Nagydíj. Tartsanak velünk!