Nem sok kellett Hamiltonnak, hogy visszaelőzze Sainzot, döbbenetes, hogy a Ferrari az év elején még a legerősebb csapat volt, most pedig már csak a harmadik erőnek számítanak.
Ocont kihozták a bokszba inkább, eleresztették Vettelt. Érdekes lesz lárni, hogy milyen tempót tud majd menni most a négyszeres világbajnok.
Oconnal vív már körök óta a 8-9. helyen, de az Alpine nagyon gyors az egyenesben, ahogy egész évben.
Már három másodperc fölött vezet Pérez előtt, nincs miért izgulnia a hollandnak.
Lelassult a hétszeres bajnok, akit Russell is simán megvert. Valami nem stimmel azzal az autóval. Ne feledjük, hogy csúnyán megreptette a Mercedest Hamilton az első körben. Motorerőt veszít, ezt mondta a rádión.
Ennyit bukik körönként Leclerc Verstappennel szemben. Ez 29 másodperc 58 körre levetítve. Ennyire lépte le a Red Bull az idény végére a Ferrarit...
A brazil futam győztese nem rajtolt jól, de már ott van Sainz nyakán.
Nem sok kellett Hamiltonnak, hogy visszaelőzze Sainzot, döbbenetes, hogy a Ferrari az év elején még a legerősebb csapat volt, most pedig már csak a harmadik erőnek számítanak.
Eddig, ugyanis a csapat inkább szólt a britnek, hogy mivel levágta a kanyart a Sainz-afférnál, adja vissza a pozíciót, így elkerülve a büntetést.
Nem szankcionálták sem Sainzot, sem pedig Hamiltont. Verstappen vezet Pérez előtt, Leclerc kezd leszakadni tőlük, ha így marad, akkor a mexikói a bajnoki második.
Hibátlanul indult a két Red Bull, Hamilton és Sainz csatázott kerék a keréken, a brit el is hagyta a pályát és megröptette az autóját.
Hamarosan elrajtol a verseny. 58 körös lesz a futam!
Mivel a verseny napfénynél kezdődik és lámpafényben fejeződik be, ezért a csapatoknak és a pilótáknak meg kell birkózni a változó körülményekkel. Ahogy lemegy a nap, drasztikusan elkezd csökkenni a pálya és a levegő hőmérséklete is. Máshol is előfordulhat az időjárásból adódóan ilyen különbség, itt legalább erre tervezetten lehet készülni. A pálya hőmérséklete befolyásolja a gumik tapadását, amire valahogy készülni kell. Ez lehet egy állítás a szárnyon, a motorprogram változtatása, gumikeverék tudatos kiválasztása, vagy a pilótának a vezetési stílusa, hogy a gumit a megfelelő hőmérsékleti tartományban tudja tartani.
Verstappen nem hagyott lehetőséget a szombati időmérőn az ellenfeleinek, a kétszeres bajnok simán megszerezte a pole-t Pérez, illetve a két Ferrari és a két Mercedes előtt. Voltaképpen az év erősorrendje szerint állnak fel a versenyzők az évzáróra.
Abu-Dzabiba 2009 óta látogat el a száguldó cirkusz, a mezőny naplementében rajtol, majd villanyfényben teljesíti a versenyt. Eddig Lewis Hamilton büszkélkedhet a legtöbb győzelemmel, a brit ötször nyert itt, de az élete utolsó F1-es versenyére készülő és utána visszavonuló Sebastian Vettel is háromszor ünnepelhetett a dobogó tetején.
A NÉGYSZERES NÉMET VILÁGBAJNOK SZEMÉLYÉBEN AZ F1 ELMÚLT 15 ÉVÉNEK EGYIK LEGNAGYOBB ALAKJA TÁVOZIK.
Vettel 2007-ben debütált Robert Kubica helyetteseként, miután a lengyel hatalmasat bukott a kanadai futamon, így a német a rákövetkező Amerikai Nagydíjon a BMW Sauber volánjánál esett át a tűzkeresztségen, ráadásul a nyolcadik helyével pontot is szerzett. Ezt követően az év további részében a Toro Rosso autóját vezethette, és az idény vége felé, Kínában egy kiváló negyedik helyet kaparintott meg, ami a csapat addigi legjobb helyezése volt.
A következő évben már teljes szezont futhatott Vettel, aki Monzában nagy meglepetésre futamot is nyert a Toro Rossóval. Ezt követően 2009-ben a német átkerült a Red Bullba, a többi pedig már történelem… Vettel 2014-ig erősítette az osztrákokat, 2015 és 2020 között pedig a Ferrarinál versenyzett, míg az utóbbi két idényt az Aston Martinnál töltötte. Karrierje során négyszer lett világbajnok, mindannyiszor a Red Bull színeiben (2010, 2011, 2012, 2013), 54 futamgyőzelmet szerzett, 122-szer állhatott dobogón, és 57-szer indulhatott az első rajtkockából.
Ahogy sok másik pályán, a szektorok egészen más jellegűek, és ezzel kihívás elé állnak a versenyzők. Az első két szektorban gyors szakaszok, hosszú egyenesek és lassú kanyarok találhatók, addig a harmadik szektorban több közepes sebességű kanyar is található. Az aerodinamikai beállítások így közel sem olyan egyértelműek, mint egy Hungaroringen, Monacoban, vagy a másik végletet nézve Monzában. Jól végig kell gondolni és aztán le kell tesztelni a csapatoknak, hogy melyik részen elveszített néhány tized hoz többet összességében a köridőn.
Az első kanyar is érdekes abból a szempontból, hogy a pilóták csak alig érnek fékhez, hogy minél nagyobb sebességgel tudjanak átmenni azon, és a következő szektorban minél nagyobb sebességet tudjanak átvinni. A kanyar valójában egy törés, de sokat kell ahhoz kockáztatni*, hogy jó köridőt lehessen elérni. *Persze annyira nem nagy a kockázat, hiszen a bukótér le van burkolva, de nyilván egy időmérőn elveszíthető a köridő, vagy a versenyen sok fehér vonal átlépéssel büntetés is járhat.
Ez a pillanat is elérkezett. Hamarosan elrajtol a 2022-es F1-es idény utolsó futama, az Abu-Dzabi Nagydíj.