Innen nagyon húzós egycserés történet lenne. 3.2 mp-es lassú csere, Piastri a leggyorsabb körrel első, aztán Verstappen tovább javít. Sainz a 8., megelőzve Pérezt.
És Verstappen mégis megy tovább. Norris Hamilton elé ért vissza.
A brit indítja az élmezőnyből a dominót. A hetedik helyre jött vissza.
A 16. helyre jött vissza a lágyakon rajtoló kanadai.
Piastri előnye már 3,7 mp, Norrisé 2,9 Verstappennel szemben, Hamilton viszont alig 1 másodperc felett követi a hollandot.
A Q1-ben szerencsétlenül jártak a 10. helyért csatáznak, egyelőre a brit előrébb, de nyitott DRS-sel támadhat a Red Bull mexikóija.
Ahhoz képest, hogy a többiek már a 7. körben kijöttek, ez nem kis teljesítmény.
Legalábbis főfutamon, derül ki Ujvári Máté statisztikájából.
Piastri 2,7 mp-cel vezet, Verstappen hátránya viszont már 1,8 Norrishoz képest. Hamilton 1,2-re tőle, Leclerc ugyancsak a brittől.
A 17. helyről rajtolva, igaz, sokan mentek már ki előle.
A lágyak mellett a közepes is lekerült. Csou Kuan-jü is kijött közben, már hét kerékcserén vagyunk túl.
A két McLaren közötti 2,5 mp-et leszámítva az első öt nagyon egyben. Rendkívül forró a talaj, kopnak a gumik rendesen.
Albon, Magnussen és Ocon is rögvest váltott kemény keverékre.
Piastri előnye 2,5 mp Norrisszal szemben, 1,1-re jön Verstappen, 1,5-re Hamilton.
A visszajátszások alapján mindenki ment a saját helyén, amerre volt opciója, de így nincs büntetés Verstappennél jogosulatlan előny miatt.
Ezzel együtt négy tizedre van Verstappen, nagy csata lesz még itt.
Piastri, Norris, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Sainz, Alonso, Stroll, Albon és Magnussen a pontszerzők sorrendje.
Szólt a csapat, hogy engedje el Norrist, így megint a két McLaren az első két helyen. De támad a vb-címvédő.
A hollandot panaszolják be, hogy a pályán kívül előzött, és valóban. Értelmezése szerint leszorították, és ebben is van valami. Két kör után 1,5 másodperc Piastri előnye, Sainz pedig megelőzi Alonsót, így már ő a hatodik.
Az első körben Norris Hamiltont visszaelőzte, így Piastri, Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Alonso, Sainz, Stroll, Albon és Magnussen a pontszerzők sorrendje.
A két McLaren egymással csatázott az elején, közben Verstappen próbálta ezt kihasználni, az első kanyarban le is csúszott a pályáról. Piastri vette át az első helyet, Hamilton a hármas csatáját kihasználva feljött a második Verstappen mögé. Norris már csak a negyedik!
Bottas és Pérez is lassan lendült neki a felvezetőkörnek. Mindjárt kezdünk!
A futam az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos – idézi az MTI Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető minisztert a vasárnapi, 39. Formula–1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban.
A tárcavezető a Hungaroring paddockjában vasárnap arról beszélt az újságíróknak, hogy a viadal jövőjéről szóló tárgyalások fontos része az elmúlt években lezajlott, megállapodtak a jogtulajdonossal arról, milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a Formula–1 hosszú távon is Magyarországon maradhasson.
A mogyoródi pálya nem a legmodernebb, de ez csak eddig volt igaz, mivel elindult egy olyan 105 milliárd forintos fejlesztés, ami idén és jövőre is lehetővé teszi a verseny megrendezését, de teljes egészében 2026-ra fog kinézni úgy a pálya, ahogy annak a megállapodás alapján ki kell néznie
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter kiemelte, ez adja meg a lehetőségét annak, hogy a Formula–1 Magyarországon maradjon, mert az esemény az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos. Meglátása szerint annak a 300 ezer embernek, aki ezt a viadalt évről évre a helyszínen élvezi, mindez nagy élmény, nagyobbik részük ráadásul külföldi, ami az ország számára közvetlen bevételt jelent, mivel napokat vagy akár egy hetet is itt töltenek.
Mint megjegyezte, a beruházás abból a szempontból különleges, hogy harminc nappal a futam előtt át kell adni a pályát úgy, ahogy éppen áll.
Az első ütem rendben van, valamivel előrébb is tartunk, mint reméltük. A futam után ismét jön a munka, jövőre az újabb verseny, aztán a tervek szerint 2026. április 20-ra készül el a pálya
– jelentette ki Gulyás Gergely.
A miniszter a beruházás utáni esetleges jegyáremeléssel kapcsolatos kérdésre úgy válaszolt: bár nem ő az illetékes, de általánosságban elmondhatja, nem az a cél, hogy még tovább emelkedjenek a „már ma is elég magas” jegyárak, ugyanakkor olyan kapacitásnövelés lesz a drága kategóriájú, elsősorban külföldi üzletemberek által megvásárolt belépőkben, ami nagy bevételt jelent majd.
Ahol most 900 főt tudunk fogadni, ott majd 4500-at fogunk tudni. Lesz egy olyan fejlesztés is, ami mindenki számára előnyös, mindenki méltóbb körülmények között tud majd eljutni a Forma–1-re, és itt is jobb körülmények között élvezheti a versenyt. Azoknál pedig, akik nagyon gazdagok, és nagyon sokat tudnak fizetni, cél, hogy minél többen jöhessenek, és az minél nagyobb bevételt jelentsen
– fogalmazott Gulyás Gergely.
A miniszter elmondta, bár gyerekkorától kezdve oldalágon nézett Formula–1-et, nem túl szoros a sportághoz való kötődése, és először van kint a Magyar Nagydíjon.
Elfogadtam, hogy ez is egy sport, de nálam a labdarúgással nem veszi fel a versenyt. Látom ugyanakkor, hogy itt is ugyanolyan fanatikus rajongók vannak, mint amilyenek a fociszurkolók, s tudomásul kell venni, hogy valakinek ez az első számú sport. A szervezés ugyanakkor bármilyen más sporteseménnyel összehasonlítva egészen professzionális, ilyet még nem láttam
– zárta Gulyás Gergely.
A 70 körös Formula–1-futam 15 órakor kezdődik a Hungaroringen.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját követően dühös volt a munkatársaira, és úgy fogalmazott, hogy „szó szerint mindenki alulteljesített” az istálló garázsában szombaton.
George Russell a mezőny végéről, egészen pontosan a 17. helyről indulhat majd a versenyen, miután a csapat nem tankolt elég üzemanyagot a 63-as rajtszámú autóba a Q1 végén. Ennek folyományaként a brit pilóta nem tudott javítani az idején az első szakasz utolsó pillanataiban, így hamar véget ért számára az időmérő.
Ez szó szerint alulteljesítés volt mindenki részéről a garázsunkban. Egyszerűen nem lenne szabad ilyesminek megtörténnie, nem engedhetjük meg magunknak, hogy elveszítsünk egy autót a Q1-ben. Lewisnál is hiányzott a tempó, nagyon rossz napunk volt
– dühöngött Wolff a Sky Sports kamerája előtt.
„George is benne volt kicsit a kiesésben, már az első gyors körével be kellett volna biztosítania a továbbjutását. Elismerte, hogy nem volt elég koncentrált, amikor a Q1 elején kiment a pályára. Összességében 70 százalékban a csapat hibája, hogy egy autóval vágtunk neki a Q2-nek” – tette hozzá Wolff.
RUSSELL EGYÉBKÉNT A CSAPATRÁDIÓN AZONNAL BOCSÁNATOT KÉRT A CSAPATTÓL, AZT MONDTA, HOGY AZ Ő LELKÉN SZÁRAD A KIESÉS.
Russell csapattársa, Lewis Hamilton aztán kis híján kiesett a második szakaszban, Nico Hülkenberg egy hajszállal volt csak lassabb a hétszeres világbajnoknál, aki az utolsó továbbjutást érő helyen ment be a Q3-ba.
Ott végül csak az ötödik legjobb időt autózta, Carlos Sainz (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Oscar Piastri (McLaren) és a pole-ból rajtoló Lando Norris (szintén McLaren) is megelőzte őt.
Az Aston Martin pilótája szerint azért veszítette el az esélyét, hogy javítson a köridején, mert túl hamar szakították félbe a kvalifikációt Cúnoda Juki balesete után a Q3 végén.
Verstappen mögött a ferraris Carlos Sainz zárt, őt az a Lewis Hamilton követte, aki 2025-ben az olasz istállónál átveszi a helyét. A Mercedes brit pilótája eddig nyolcszor ünnepelhetett Mogyoródon, a képzeletbeli dobogó további fokain lévő Michael Schumacher (4) és Ayrton Senna (3) összesen hétszer nyert – óriási tehát a fölény.
A csapatokat illetően a McLaren 11 sikerével első, a Williams és a Ferrari hét-hét futamgyőzelmet aratott, a Mercedes ötöt, a Red Bull négyet – közte az előző két évvel, egyaránt Max Verstappen révén.
Max Verstappen kicsit belehibázott gyorskörébe, és bár csak 46 ezreddel maradt el Lando Norris idejétől, így is csak a harmadik lett, mivel kettejük közé még a másik McLaren-pilóta, Oscar Piastri is befért.
15 órakor kezdetét veszi a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj. Kövessék a versenyt folyamatosan frissülő tudósításunk segítségével!