Index Vakbarát Hírportál

Hivatásos nyomkövetővé vált a Foursquare

2014. augusztus 7., csütörtök 11:52

Búcsút mondhatunk az online magánéletünknek, ha a Foursquare alkalmazásait használjuk. A most ötéves vállalat rájött, hogy növelni kéne a bevételeit, és úgy tűnik a földrajzi helyeken történő bejelentkezések nem hoznak elég pénzt. Ezzel szemben a felhasználókról begyűjtött személyes adatok nagyon könnyen dollárra válthatók, úgyhogy a társaság akkor is figyeli a mozgásunkat a legújabb, szerdán kiadott appjával, amikor az nem is fut.

Magyarán nem azon van már a hangsúly, hogy a baráti körben ki éri el először az JetSetter ötös szintjét, amihez legalább húsz különböző reptéren kell bejelentkezni, és ki járt a legtöbb kávézóban vagy borozóban. A Foursquare app átalakult nyomkövetővé, és ha már úgyis mindig tudja, hogy hol vagyunk, rendszeresen ajánl is nekünk helyeket, hogy hol költsük el a pénzünket egy újabb kávéra, ebédre vagy bármi másra.

Érdemes megfigyelni azt a trendet, hogy az appokból élő cégek próbálják különválasztani a közösségi funkciókat a pénzt termelő hirdetési platformoktól. A Foursquare már korábban bemutatta a Swarm nevű appját, amivel kizárólag a barátaink tartózkodási helyét tudjuk megnézni. A Foursqare nevű fő app pedig - mint az most kiderült - erősebben fókuszál a hirdetésekre. A Facebook is ilyen irányba tart azzal, hogy a Messengert mindenáron ki akarja tenni a fő alkalmazásából, tehát le akarja választani a kommunikációt a tartalmakat és reklámokat megjelenítő fő alkalmazásáról.

Végül is, valamiből meg kell élniük ezeknek a cégeknek. Ezek az appok ingyen nyújtanak segítséget. A Foursquare az éttermek és kávézók megjegyzésében, a jó helyek ajánlásában - adatbázisában 6 milliárd bejelentkezés és értékelés van a legmenőbb helyekről. A Facebook pedig a drága sms-t felváltó üzenetküldővel. Az ingyenességnek viszont az az ára, hogy le kell mondanunk a magánszféránkról, az adatainkkal fizetjük meg az appok által nyújtott kényelmet.

Rovatok