A beszédes nevű kínai Pride Mega Yachts büszkén bejelentette, hogy sikerült vevőt találniuk a népköztársaságban valaha készült legnagyobb luxusjachtra. A PMY fényűző hajója pontosan 88,8 méter hosszú, háromszintes, és természetesen egy helikopterleszálló is helyet kapott rajta. A vevő kilétét és az eladási árat nem hozták nyilvánosságra.
A gyártó szerint az Illusion névre keresztelt hajó jól demonstrálja, hogy Kínában is készülhetnek kiváló minőségű luxusjachtok, a maguk részéről pedig elkötelezettek az új ötletek mellett, így mindegyik hajójuk teljesen egyedi és különleges. Bár az Illusion leginkább egy lekerekített csillagrombolóra hasonlít, hazai eladását minden bizonnyal megkönnyítette, hogy a vevőnek nem kellett kifizetnie a külföldi hajók után felszámolt 43 százalékos importadót.
Ám importadó ide vagy oda, az utóbbi években Kínában jelentősen megnőtt a luxushajók iránti kereslet. Mielőtt azonban azt gondolnánk, hogy a csúcsra járatott kommunizmus miatt lassan a rizsföldeken dolgozó parasztok is az óceánon nyaralnak, fontos rámutatni a kiábrándító társadalmi egyenlőtlenségekre. Becslések szerint mintegy háromezer luxusjacht kelt el az országban, az önjelölt tengerjárók pedig a társadalom legvagyonosabb egy százalékából kerültek ki – jellemzően feltörekvő, milliárdos üzletemberekről van szó. Egy aktuális tanulmány szerint ez a réteg birtokolja a teljes kínai vagyon egyharmadát, vagyis a népköztársaság elég messze jár még a kommunista utópiától.
Piaci elemzők szerint a kínai hajópiac a jövőben tovább bővül majd, mivel a luxusjachtok lassan olyan ugyanolyan státuszszimbólummá válnak az üzletemberek körében, mint a tűzpirosra mázolt sportkocsik. Sőt, akad, aki tényleg beéri a puszta magamutogatással: néhány vevő motor nélkül kéri új hajóját, hiszen elég, ha a kikötőben látja vendégül ámuló üzlettársait.