Index Vakbarát Hírportál

Nagy bajban van a Spotify

2015. május 12., kedd 11:31

A Spotify nagy várakozásokkal tekintett 2014-re; úgy kalkuláltak, hogy ez lesz az első év, amikor a bevételeik meghaladják az egymilliárd eurót. Ez a számításuk be is jött, de ezzel párhuzamosan a zeneszolgáltató vesztesége is nagyobbra nőtt.

A cég nemrég hozta nyilvánosságra a pénzügyi adatait. A Guardian azt írja, hogy

Az üzleti jelentésről a cég vezetői, Martin Lorentzon és Par-Jogen Parson továbbra is optimistán nyilatkoznak; szerintük hosszútávon fenntartható a Spotify üzleti modellje. Mint elmondták, arra számítanak, hogy a felhasználói elégedettség idővel oda vezet, hogy az emberek előfizetnek a szolgáltatásra. A Spotifynak ma 60 millió előfizetője van, de a kétharmaduk az ingyenes szolgáltatást használja, csak a harmaduk fizető vendég.

Az előfizetésre épülő modelleket nem támogatják elegen, az ingyenes rendszerek felhasználói pedig, bár sokan vannak, nem fognak profitot termelni. A Spotify megpróbálja a kettő előnyeit kombinálni.

– írták a vezetők; csak azt nem jegyezték meg (nem az ő dolguk), hogy a Spotify még nem bizonyította be, hogy az üzleti modellje hosszú távon fenntartható.

A Spotify mára 58 országban van jelen, és 16 mobilcéggel, valamint 30 hifigyártóval szerződtek le, hogy az eszközeiken támogassák a Spotify Connect technológiát. A szolgáltatás tavaly 36 millióról 60 millióra növelte az előfizetői számát, de közülük csak 15 millióan fizetnek a szolgáltatásért. A bevételek 91 százaléka az előfizetőktől származik, a reklámok csak 98,8 millió eurót hoznak. Az 1,08 milliárd eurós bevételből 882,5 millió megy el jogdíjakra és terjesztésre.

A cég következő nagy dobása a Wall Street Journal szerint a videolejátszás lehet, de erről az éves jelentésben a cég vezetői nem beszéltek. Május 20-án tartanak egy sajtókonferenciát New Yorkban; várhatóan ott beszélnek majd a jövőbeli terveikről.

Rovatok