Index Vakbarát Hírportál

Már tesztelik, hogy fogunk az Instagramról vásárolgatni

2016. november 1., kedd 23:52 | aznap frissítve

Az Instagram kedden előállt egy új, az appon meglátott holmik megvásárlását egyszerűsítő fejlesztéssel, aminek a tesztelése a jövő héten kezdődik, írja a Verge. Első körben néhány kiválasztott IOS-felhasználónál fog feltűnni egy kis fehér ikon a bal alsó sarokban, amihez ha hozzáérünk, az app megjeleníti, melyik tárgyak megvásárolhatók a képen. Klikkelés után lehet majd a termékleíráshoz jutni, és végül egy linket követve kötne ki az ember a kereskedő oldalán, ahol ténylegesen meg is tudná vásárolni azt, ami megtetszett.

A kicsit száraz leírás tulajdonképpen a Harcosok Klubja Ikea katalógusát takarja, ahol minden, vagyis minden fotó ezentúl egyben egy kapu is a bolthoz, ahol bármit megvehetünk, amit csak a képen látunk. Képzeljük el, hogy Beyonce kirak egy képet az Instagram accountjára, amin éppen reggel, smink nélkül néz a fürdőszoba tükörben, mondjuk azzal a képaláírással, hogy Ezekkel indulok harcba ma. És ha rákattintunk a képen az alapozóra, megvehetjük, Beyonce  kedvenc alapozóját, ha pedig a fogkrémre, Beyonce kedvenc fogkrémjét. Ha pedig a tükörre kattintunk, akkor máris ott vagyunk a netes  boltban, ahol pont olyan fürdőszoba tükröket árulnak, amilyen Beyoncénak is van. (A példában Beyonce tetszés szerint kicserélhető Justin Timberlake-re, Palvin Barbarára, vagy mondjuk Vajna Tímeára)

A fejlesztés azért nagyon fontos az Instagramnak, mert olyan reklámlehetőséget kínál a márkáknak, amely illik a felhasználói élménybe, vagyis nem tolakodó, sőt igazából nem is tűnik reklámnak. Ez pedig különöse fontos a cégnek, amelynek egyre több bevételt kell terelnie, de közben versenyben kell maradni a tinik kedvenc közösségi appja címért a Snapchattel, amely szintén a felhasználói élménybe simuló reklámmegoldások fejlesztésében utazik.

Warby Parker from Instagram for Business on Vimeo.

Ez azonban még csak a jövő, a tesztelést egyelőre csak 20, amerikai márkánál kezdik, köztük van például a J. Crew, a Kate Spade és a Warby Parker.

Rovatok