Még épp hogy csak elkezdte az telefon-előrendelések teljesítését, máris kellemetlen bakit követett el az Essential: véletlenül elküldették egymásnak a vásárlóikkal a személyes adataikat – írja a Verge.
Az Essential Andy Rubin, az Android alapítójának új cége, amely május végén mutatta be az első termékét, az anti-iPhone-nak becézett Essential Phone-t. A telefonnak elvileg júliusban kellett volna megérkeznie az első vásárlókhoz, de a csúszó kiszállítások miatt sokan elégedetlenkedtek.
Ennél viszont jóval kínosabb a mostani hiba. A cég ügyfélszolgálata kiküldött egy email több felhasználójának, hogy a rendelése teljesítéséhez további adatokra van szükség, hogy igazolják a személyazonosságukat. Sokan el is küldték egy válaszemailben a telefonszámukat, útlevelüket vagy jogosítványukat, rajta a születési adataikkal és a lakcímükkel. A gondok akkor kezdődtek, amikor
Azon túl, hogy érzékeny adatokról van szó, amelyekkel potenciálisan vissza lehet élni, a cégnek se jelent túl jó reklámot az eset. Pláne, hogy páran eleinte valamilyen adathalász akcióra gyanakodtak, de végül kiderült, hogy tényleg a cégtől jött az adatkérő email, csak rosszul állították be a levelezőlistát, és a központi címre küldött válaszokat minden címzett láthatta.
A cég és maga Rubin is bocsánatot kért, utóbbi megalázónak nevezte a hibát és személyes felelősséget vállalt, meg azt, hogy az Essential minden érintettnek áll egy évnyi előfizetést a LifeLock nevű cég identitáslopás elleni védelmi szolgáltatására.