Index Vakbarát Hírportál

Madárként suhanunk az Airbus csúcsgépével

2017. szeptember 9., szombat 10:27

Nemrég (július elején) Budapestre látogatott a LOT légitársaság egyik Boeing 787-800-as Dreamliner repülőgépe, amivel hamarosan New Yorkba és Chicagóba lehet majd repülni a magyar fővárosból. Szeptember 8-án, pénteken az amerikai repülőgépgyár európai konkurense, az Airbus is beköszönt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, hogy megmutassa Budapestnek a Dreamliner vetélytársát, a 2015 óta forgalomban lévő, a világ legmodernebb utasszállítójának számító Airbus A350-at.

A Lufthansa színeiben megjelenő ultramodern gép ünnepi alkalomból látogatott a magyar fővárosba: a német légitársaság 50 évvel ezelőtt indított menetrend szerinti járatot Budapestre, illetve még három közép-kelet európai városába, Belgrádba, Bukarestbe és Zágrábba.

A Lufthansa flottájában jelenleg öt Airbus A350-900 típusú nagy hatótávolságú, közepes méretű, széles törzsű repülőgép szolgál, és még húsz ilyen repülőgép érkezik a céghez a közeljövőben. Budapesten mostanáig nem járt A350-ös, ezzel a látogatással a német légitársaság egy négy évtizeddel ezelőtt megkezdett hagyományt folytat: ők hozták hozzánk elsőként a Boeing 737-es, a 747-es Jumbo gépeket és a világ legnagyobb utasszállítóját, az Airbus A380-ast is.

A Lufthansa A350-900-asának fedélzetén 293 fő utazhat: 48 az üzleti, 21 a prémium turista, és a 224 a turista osztályon. Az A350-900 a hasonló kategóriájú gépekhez képest 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (100 utaskilométerre vetítve 2,9 liter kerozint) és zajkibocsátása is 50%-kal alacsonyabb.

Azt, hogy valóban mennyire csendes az A350-es egy München-Budapest próbaúton tapasztalhattuk meg. Közvetlenül a szárnynál ülve halk duruzsolás volt csak a két hajtómű zaja. A repülési élmény ezen kívül is illik a legmodernebbnek tartott géphez, a fedélzeti internet és mobilszolgáltatás alapfelszereltség, ezen kívül az utasok szórakoztatásáért felelős multimédiás lehetőségek – filmek, játékok, zenék stb. – gyakorlatilag egy tízórás repülőúton is képesek lekötni bárkit.

Azonban ami minket leginkább lenyűgözött, az a repülőgép kameráinak közvetítése. Ez nem újdonság – 5-10 éve lehet ezzel a szolgáltatással találkozni nagyobb gépeken – de az A350-esen megtapasztalt képminőség egészen magával ragadó: még a turistaosztályon is egész nagy méretű képernyőkön lehet követni merre jár a gép, hogy suhan el alattunk a táj, figyelni a pillanatot, amikor a gép futóműve a landoláskor a betonhoz ér. Valahogy egész más így repülni, mintha eggyé válnánk a géppel, és madárként szállnánk a felhők fölött.

Rovatok