Index Vakbarát Hírportál

A magyar fiatalok minden szabad percüket a Facebookon töltik

2017. szeptember 25., hétfő 10:43

A magyar fiatalok 30 százaléka naponta átlagosan 1,8 órát töltenek ezeken az internetes felületeken – írja az MTI a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatása alapján, amely a közösségimédia-használati és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció, vagyis a 16–37 évesek körében.

A felmérésről kiadott közlemény egyébként közösségimédia-függőségről beszél, amivel azért jó óvatosan bánni, mert bár gyakori fordulat, valójában semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy a közösségimédia-használat hatása például a drogokéhoz lenne hasonló; a helyzet ennél jóval összetettebb, az ilyen következtetések pedig figyelmen kívül hagyják az egyéni tényezőket, sok más körülményt, illetve a közösségi média esetleges pozitív hatásait is – állítják a témával foglalkozó kutatók.

Más kérdés, hogy mi, magyarok tényleg elképesztően sokan lógunk a közösségi oldalakon, olyannyira, hogy az Európai Unió Digitális Gazdaság és Társadalom Indexének (DESI) 2017-es adatai alapján abszolút első helyen állunk az EU-ban közösségimédia-használatban – ez viszont nemcsak a fiatalok, hanem az öregek, meg a kettő közé esők internetezési szokásairól is árulkodik:

Visszatérve a felméréshez, az alábbi főbb megállapításokra jutott a két cég:

Rovatok