Index Vakbarát Hírportál

Ki a legátlagosabb a magyar Instagramon?

2018. május 6., vasárnap 13:58 | aznap frissítve

Szeretem néha azt gondolni magamról, hogy értem, miért készült egy fotó, mi járt a fotós fejében, amikor kattintott. -  Legalábbis, meg tudom magamnak magyarázni, hogy értem. Az Instagramot pörgetve, viszont, legtöbbször nem értem. Értem a naplementét, értem a virágos képeket, a kajafotókat, de nagyon sok mindent nem értek. Miért áll például oda valaki kisminkelve egy romos téglafal elé, hogy mindenféle magyarázat nélkül megosszon magáról egy képet, ahogy a falat támasztva a távolba néz? És miért ismétli ezt naponta ötször?? És, miért tetszik ez tízezreknek minden nap???

¯\_(ツ)_/¯ 

Az Instagram napról napra új kihívás mindenkinek, aki azt hiszi, ért az emberek motivációihoz. Ha pedig sikerül hátrébb lépnünk az egyedi megosztásoktól, kiderül, hogy ezek nem egyedi esetek, hanem statisztikák. A Crane adatvezérelt marketingügynökség elkészült a harmadik Magyar Instagram Körkép kutatásával, amihez 5489 hazai instagramozó szokásait elemezték. Érdekes dolgokat mutatnak meg arról, hogyan próbálunk képekben kommunikálni egymással.

A számokból összeállított prezijük rögtön választ ad a legfontosabb kérdésre:

ugye, én is átlagos vagyok?

Jó eséllyel teljesen átlagos vagy az Instán, ha

A Crane beleásta magát érdekesebb dolgokba is, van például egy hetente frissített toplistájuk a legnépszerűbb hazai profilokról.

Meg az igazán fontos részletekbe:

A legtöbbet fotózott kaja?

a Pizza.

Vidék vagy Budapest?

Vidék!

A legnépszerűbb magyar hashtagek?

#mik (férfiaknál) #love (nőknél) #friends #budapest #hungary

Legnépszerűbb magyarok?

@palvinbarbi, @lv.adr1enn, @andicsinger, @k.polla @v.fruzsi @benistenes @dancsopeter1 

Számít-e hogy jól használsz-e népszerű hashtageket? 

~10,5 százalékkal több követőd lesz.

Kutyák vagy macskák?

Kutyák.

Magyar Instagram Körkép

A Magyar Instagram Körképet (MINK) már harmadik alkalommal egy magyar tulajdonú adatvezérelt marketing ügynökség, a CRANE készíti, önszorgalomból. A social media és ezen belül az Instagram jobb megismerését a MINK mellett személyes oktatásokkal és konferenciaelőadásokkal is segítik, illetve stratégiai tanácsadás formájában is megrendelhető. A Crane, a kutatási anyag elkészítéséhez is felhasznált, adatelemzési és adatvizualizációs szolgáltatásit a Mastercard globális központja is évek óta igénybe veszi. Az adatvezérelt marketing terén dolgoznak például az Opel régiós központjának, illetve több kulturális intézménynek, a Müpának és a Budapesti Fesztiválzenekarnak is. E modern marketingszemlélet ötvözi a marketingkommunikáció és az adattudomány ismeretanyagát, így a célcsoportokról, üzenetekről és eszközökről szóló döntéseket a vásárlók kutatások során megismert véleménye és az empátia mellett pontosabb eszközökre is alapozza: az egyes fogyasztók viselkedésére és visszajelzéseire. Ennek köszönhetően nagyban csökkenthető a feleslegesen küldött levelek, megkeresések száma, ami a vásárlók számára értékesebb ajánlatokat, a hirdetők számára pedig célzottabb és hatékonyabb kommunikációs megoldásokat biztosít.

Rovatok