Új funkcióval bővül hamarosan az Instagram: a "Usage Insights" menüpont várhatóan megmutatja, hogy mennyi időt fecsérlünk el a népszerű fotómegosztó képfolyamának le-fel görgetésével, szívecskék osztogatásával, kommentelésssel, instasztorik farigcsálásával. Az még nem világos, hogy milyen formában, milyen bontásban kapják majd a felhasználók a rémisztő statisztikákat, annyi biztos, hogy lesz ilyen hamarosan, derül ki a TechCrunch cikkéből.
A készülőben lévő funkcióra egy informatikus, Jane Manchun Wong bukkant rá az Instagram kódját böngészve, és írta meg Twitteren:
majd később Kevin Systrom, az Instagram vezérigazgatója meg is erősítette ugyancsak Twitteren a hírt:
Systrom egy későbbi bejegyzésben közölte: szeretnék az instaközösség tagjait segíteni abban, hogy többet tudjanak az Instagramon töltött idejükről, és hogy az az idő értelmes és jól eltöltött idő legyen. Majd hozzátette: a cégek felelőssége, hogy őszintén megmutassák milyen hatással vannak a felhasználókra.
Az Instagram lépése jól illeszkedik a mostanában kibontakozó trendbe, ami a nagy techvállalatok társadalmi felelősségvállalását kezdi átformálni, és aminek legutóbbi mozzanata a Google mobilfüggőséget csökkentő erőfeszítéseiről szóló bejelentés.
Nyitókép: Drew Angerer/AFP