A HP három laptopcsaládját is frissítette. Először a 14 colos Pavilion dv4-sorozat új verzióját mutatta be a világ legnagyobb pc-gyártója, amit május 18-tól kezdenek el árulni 600 dolláros áron. A gép legizgalmasabb része a korábban már bemutatott CoolSense-technológia, amivel a spéci hardveres és szoftveres hűtésnek hála viszonylag csöndes lesz a gép.
Frissült a Mini sorozat is, a 210-es gép továbbfejlesztett touchpadet, 10.1 colos kijelzőt és hatcellás akkumulátort kínál állítólag 8,8 órás üzemidővel - tavaly még csak négycellás akkut adtak a netbook mellé. A gép nyártól lesz elérhető 300 dollár körüli áron.
De belenyúltak az Envy 14-nevű gépbe is, ami Sandy Bridge processzort és 3-as USB-t kapott, ráadásul a trackad ezentúl optikai érzékelőinek hála képes lesz felismerni a gesztusainkat. Ezer dollár lesz a gép ára, nyártól kapható.
A Skype-pal kapcsolatban már a múlt héten szárnyra kaptak a pletykák, amikor a Reuters riportja arról számolt be, hogy a 2009-ben az eBaytől egy magánbefektetői csoporthoz kerültvállalkozás párhuzamosan folytat együttműködési – esetleg felvásárlási – tárgyalásokat a Facebookkal és a Google-lal. Ezt az értesülést egyik cég sem kívánta azóta sem kommentálni, de a találgatások szaporodnak: egy újabb fülesre alapozva a Gigaom oldalán Om Malik tegnap arról írt, hogy forrásai szerint még egy nehézsúlyú ipari szereplő került a képbe, a Microsoft.
Malik szerint a Skype-hoz közel álló források úgy tudják, a vállalat ezen a héten, talán már hétfőn, fontos bejelentést tesz, és ebben a Microsoft is érintett lesz, akik többféle együttműködést is el tudnának képzelni a népszerű kommunikációs szolgáltatást nyújtó céggel: partnerséget, felvásárlást, vagy pedig befektetési szerződés aláírását.
Habár csak szóbeszédről van szó, az az előzetes találgatások alapján is világos, hogy a közelmúltban a mobilpiac felé erőteljesen nyitó Microsoftnak (a Nokiával, illetve a RIM-mel kötött megállapodások) több szempontból is előnyös lenne a Skype partnersége, esetleg megszerzése: a Skype technológiájával versenyképesebb lenne a Cisco és a Google által uralt nagyvállalati VoIP-piacon, olyan szolgáltatáshoz jutnának, mely erősítené a Windows Mobile platformot stb.
Ahogy a Google és a Facebook, úgy a Skype és a Microsoft sem reagált a jelenleg még pletykaszintű értesülésekre.
A következő években átalakul az Electronic Arts, és nem csomagolt termékeket fog árulni, hanem teljesen digitális lesz. John Riccitiello cégvezér elmondta, hogy a szolgáltatásként nyújtott játékok üzleti modelljét akarják bevezetni. A világ egyik legnagyobb játékfejlesztő vállalata jelenleg boltokban adja el a termékeinek nagy részét.
A következő években a teljes játékoktól kezdve a letölthető extrákig minden megjelenik majd az online szoftverboltokban. Az átállás már évekkel ezelőtt elkezdődött, és nagyon úgy tűnik, hogy kifizetődő. A digitális piacon az EA forgalma egy év alatt 46 százalékkal nőtt, és a tavalyi forgalom elérte a 800 millió dollárt. A cég arra számít, hogy az idén már 1 milliárdot kaszál a neten.
2011 márciusában 8 ezerrel nőtt, így a hónapban 1,967 millió volt a becsült vezetékes szélessávúinternet-előfizetések száma, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A hatóság gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az előző havi 804 ezerről 803 ezerre csökkent. A legnagyobb kábelszolgáltatók előfizetéseinek száma 765 ezer volt. Optikai szálon nyújtott szolgáltatásra 228 ezer előfizetés volt a hónap végén.
Házkutatást tartott a dél-koreai rendőrség a Google szöuli főhadiszállásán. A cég abba a gyanúba keveredett, hogy az AdMob mobilos hirdetéskiszolgáló rendszere jogtalanul gyűjt adatokat a felhasználókról. Dél-Koreában minden ilyen nagyságrendű adatgyűjtést és adatbázis-építést engedélyeztetni kell a helyi hatóságokkal.
A Google annyit közölt az üggyel kapcsolatban, hogy együttműködik a helyi hatóságokkal, és hamarosan tisztázza magát a vádak alól. A cég ellen egyébként a Google Maps Street View szolgáltatásával kapcsolatban már folyik egy hasonló adatbiztonsági eljárás az országban. Dél-Koreában egyébként a Google nem jelentős piaci tényező, a keresők és az ehhez kapcsolódó online hirdetések piacán szinte elhanyagolható a jelenléte, a mobilos piacon azonban az Android sikere 20 százalékra tornászta fel a piaci részesedését.
A Nielsen piackutató cég friss felmérése szerint csökkent Amerikában a tévével felszerelt háztartások aránya. Ilyen legutóbb 1992-ben történt, akkor a gazdaság visszaesését tartották a jelenség fő okának. A visszaesés nem drámai, az amerikai háztartások 98,9 százalékáról 96,7-re csökkent a tévével rendelkezők aránya, de jó esély van rá, hogy ezúttal hosszan tartó trend lesz a csökkenésből.
A csökkenést két okra vezetik vissza az elemzők. Az egyik a digitális átállás, ami ahhoz vezet, hogy a szegényebb családok, akik eddig sima antennával tévéztek, de nem telik nekik kábeltévére, digitális dekóderre vagy parabolaantennára, tévé nélkül maradnak.
A másik csoport, ami lehúzza az átlagot, a cord-cutternek, vagyis zsinórelvágóknak nevezett, jellemzően városi, fiatal réteg, ők azért mondanak le a tévéről és az előfizetésről, mert az interneten szerzik be a tévéműsorokból azt, ami érdekli őket, akár legális, akár illegális forrásból.
A korábbi évek döntőihez hasonlóan az idei végső megmérettetésre az első fordulón legjobban teljesítő 27 csapat és a tavalyi első 3 helyezett kapott meghívást. A versenyfeladatok az előző éviekhez hasonlóan látványosak és változatosak voltak, két feladatban hardvereket is kellett programozni a versenyzőknek, egy 4 bites számítógépet a lyukkártyákhoz hasonló módon, valamint egy plotterasztalt.
Érdekes feladat volt az egymás elleni Tetris is. A feladatok megoldásához a gyors kódolási képesség mellett most is összehangolt csapatmunkára és az informatika különféle területein való jártasságra volt szükség.
A vándorkupát a balloonsRus néven induló svéd csapat emelhette magasba. Második lett az Eventually_almost_surely_correct nevű csapat, amely két svéd és egy szlovák tagból állt; a harmadik helyre pedig a dél afrikai The_Teddyborg csapat futott be. A legjobb magyar csapatok a negyedik, ötödik, hatodik helyen végeztek.
A Huawei pert indított a ZTE ellen szabadalom- és védjegybitorlás miatt a Fővárosi Bíróságon. Hasonló peres eljárások indultak Franciaországban és Németországban is. A perek kiváltó oka, hogy a ZTE a Huawei több adatkártya- és LTE (Long Term Evolution) technológiával kapcsolatos szabadalmát megsértette, és törvényellenesen használja bizonyos adatkártya-termékein a Huawei egyik bejegyzett védjegyét a kínai vállalat szerint.
A Huawei jogi vezérigazgató-helyettese, Dr. Song Liuping nyilatkozata szerint „a Huawei kénytelen volt megtenni ezt a lépést annak érdekében, hogy megvédje innovációit és bejegyzett szellemi tulajdonát Európában. Szeretnénk megszüntetni a Huawei szellemi tulajdonával kapcsolatos visszaélést, tárgyalásos úton rendezni a vitát és biztosítani technológiánk jogszerű használatát.”
A perek elindítására azután került sor, hogy a Huawei szerint a ZTE felszólítás ellenére sem hagyott fel a jogsértő gyakorlattal. A Huawei több alkalommal kezdeményezett tárgyalásokat a ZTE-vel a keresztlicenc-megállapodásról, de nem járt sikerrel. Mivel a Huawei nem kapott érdemi választ, vagy ígéretet a ZTE-től a visszaélés megszüntetésére, a vállalat jogi eszközökkel próbálja megvédeni érdekeit.
Az Apple csütörtökön megkezdte az iPhone 4 fehér színű változatának forgalmazását. A telefon hardvere megegyezik a tavaly bemutatott fekete verzióéval, a tízhónapos késést az új burkolat fejlesztésével magyarázták. A legnagyobb problémát az jelentette, hogy kivédjék a sárgulást, illetve újra kellett konfigurálni a készülék érzékelőit is, mert a fehér burkolat mellett nem működtek a fekete telefonhoz optimalizált hardverelemek.
Az Apple első körben csak külföldi piacokon tette elérhetővé a mobilt, de a T-Mobile megerősítette, hogy az rövidesen Magyarországon is elérhető lesz.
Májusban indítja el a Hungaroton a Fotexnettel közös fejlesztésű zeneáruházát, melyben a magyar felhasználók is megvásárolhatják majd a kiadó repertoárjába tartozó lemezeket és dalokat. Az egyes számok ára 199 forinttól, az albumoké 1999 forinttól indul.
Az egykori monopolkiadó felvételei digitális formában a Songo online zenebolt márciusi bezárása óta nem szerezhetők be Magyarországon, csupán a hazánkból nem használható Apple iTuneson keresztül voltak elérhetők. A cég most a magyar bolt elindításával oldja fel ezt az ellentmondásos helyzetet.
A Hungaroton archívuma a legnagyobb magyar komoly- és popzenei repertoár: a klasszikus zenét többek között Bartók Béla, Kodály Zoltán, Liszt Ferenc, Fischer Annie, Vásáry Tamás és Kocsis Zoltán képviseli, míg a könnyűzene műfajából itt található Koncz Zsuzsa, Korda György, Máté Péter, Szécsi Pál, a Bikini, az Illés, az Omega együttes, a Neoton Família és a Benkó Dixieland életműve.
A Hungaroton Music Store másolásvédelem (DRM) nélküli zenéket árul, melyek korlátozások nélkül lejátszhatók. A zenebolt DRM-mentes dalai 256 kbps tömörítésű mp3-fájlokban érhetők el, így minden digitális zenelejátszón vagy számítógépen meghallgathatók.
A Hungaroton Music Store az indulásakor 2700 albumot, több mint 40 000 dalt tartalmaz a kiadó 50 évre visszanyúló katalógusából. A felhasználók az oldalon kereshetnek az előadók nevére, album- és dalcímekre, vagy böngészhetik a teljes katalógust. Az áruház jó minőségben biztosít közel egyperces belehallgatási lehetőséget bármely dalba, vásárolni pedig bankkártyás fizetéssel lehet.
A kiadó közleménye szerint a katalógus hamarosan bővül korábban soha vagy csak bakelitlemezeken kiadott különlegességekkel. A Hungaroton egyben e-kereskedelmi partnereinek jobb kiszolgálása érdekében elindítja nagykereskedelmi kiszolgálórendszerét, melyen keresztül az online zenekereskedők egyszerűen elérhetik a teljes Hungaroton-katalógus adat- és zeneanyagát.
Márciusban 1 millió 394 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, az aktív, azaz a szolgáltatást az utolsó három hónapban használó ügyfelek száma 1 millió 73 ezerre emelkedett – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az aktív előfizetések alapján a T-Mobile részesedése 48,76 a Vodafone-é 27,11 százalék, míg a Telenoré 24,13 százalék, előbbi kettőé csökkent, utóbbié nőtt az elmúlt hónapokban.
Az előfizetők márciusban 1 millió 383 ezer gigabájt adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom 1,29 gigabájt volt. Az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenornál volt a legnagyobb, 1,7 GB, a T-Mobile-nál 1,18 GB-ot, míg Vodafone-nál 1,11 GB-ot mértek átlagosan.
A zeneboltok és a videojátékboltok után újabb szórakoztató elektronikai területen nyomták le az online megoldások a hagyományost: 2008-ban lett a világ legnagyobb forgalmú zeneáruháza az iTunes, 2010-ben nőtte túl a Steam a videojátékos bolthálózatokat, most pedig a Netflix friss pénzügyi jelentéséből derült ki, hogy már több az előfizetője, mint a legnagyobb amerikai kábeltévé-szolgáltatónak, a Comcastnak.
Az online nézhető filmeket és sorozatokat kínáló Netflix egy év alatt bő másfélszeresére növelte előfizetőinek számát és éves forgalmát is, előbbi 23,6 milliónál tart, utóbbi 719 milliónál állt meg év végén, ebből 60 millió maradt nyereségként a cégnél. Ma minden hetedik amerikai Neflix-előfizető. A cég ennek ellenére komoly kihívások elé néz, a Kanadában elkezdett nemzetközi terjeszkedés egyelőre nem megy túl jól (800 ezer előfizetőt sikerült csak összeszedniük, és 50 milliós veszteséggel számolnak idén), és Hulu és az Amazon személyében kemény konkurenciával kell szembenézniük.
Az informatikai szektort sem kímélő válság nem csökkentette az egyetemeken tevékenykedő doktoranduszok kutatói kedvét. A jövő kutatói, feltalálói, leendő startup vállalkozói találkoztak a hét elején a XXX. Országos Tudományos Diákköri Konferencián, Budapesten. A hazai felsőoktatás legnagyobb innovációs eseményén 15 szekcióban mintegy 200 hallgató mutathatta be kutatási eredményeit a szakértő zsűri előtt. A három napos rendezvénynek a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kara adott otthont.
A hagyományos informatikai témákon kívül számos kutatás foglalkozott a kereső- és szoftvertechnológiai, a robotika, a számítási felhők, a hálózati kommunikáció, az adatátvitel elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Külön szekciót szenteltek az infokommunikáció, a bioinformatika és infobionika, a gazdasági- és mobilinformatika felderítetlen területeinek. Több előadás a legmodernebb biotechnológiai kérdéseit járta körül, mivel ezek egyre inkább az informatika határterületeként kezdenek bevonulni a tudományba.
A konferencián bemutatott 121 pályamunka között 15 első helyezést osztott ki a 40 tagú zsűri. A legjobbak között sokan foglalkoztak olyan fontos kérdésekkel, egzakt problémákkal, amelyek valamely valós igényre igyekeztek válaszokat keresni, mint például az új generációs beszédszintetizátor, vagy a magzati szívhangokban jelentkező, született szívbetegségekre utaló zörejek felderítése.
Másfél hónap múlva, július 12-én ér véget a Windows Vista 1. szervizcsomagjának (SP1) a támogatása. A Microsoft a Windows 7-re vagy újabb szervizcsomagokra való frissítést javasolja ügyfeleinek. Azok a Windows verziók, amelyek támogatása megszűnik, nem kapnak több programfrissítést a Windows Update szolgáltatáson keresztül. Ez vonatkozik azokra a biztonsági frissítésekre is, amelyek célja, hogy a számítógépet megóvják az ártalmas vírusoktól, kémprogramoktól és a személyes adatok eltulajdonítására alkalmas egyéb kártevőktől. Aki számítógépét még a támogatás befejeződése előtt frissíti, gondoskodhat arról, hogy az naprakész maradjon, és megkapja a szükséges és ajánlott biztonsági frissítéseket.
Ami hétfőn még csak pletyka volt, mára hivatalossá vált: a Seagate bejelentette, hogy felvásárolja a Samsung merevlemez-gyártó üzletágát. Az ügylet részeként a két vállalat kiszélesíti stratégiai partnerségét is.
A megállapodás értelmében a Seagate körülbelül 1,375 milliárd dollárt fizet a Samsungnak a HDD-divízióért, az összeg egyik felét készpénzben, másik felét saját részvénnyel egyenlíti ki. A dél-koreai cég a körülbelül 687,5 millió dollár értékű részvénypakettel 9,6 százalékos részesedést szerez korábbi amerikai riválisában, és jogot egy igazgatótanácsi tag jelölésére.
A felek szándéknyilatkozatot írtak alá arról is, hogy kiterjesztik meglévő keresztlicenc-megállapodásukat, együttműködnek a vállalati tárolórendszerek fejlesztésében, illetve kölcsönösen támogatják egymás üzleti tevékenységét. Konkrétan: a Seagate a Samsungtól fog vásárolni NAND flasmemóriachipeket SSD- és hibrid meghajtóihoz, míg a Samsung PC-ibe, noteszgépeibe és szórakoztatóelektronikai termékeibe a Seagate szállít merevlemezeket.
Az ügylet javítja a Seagate versenypozícióját a HDD-piacon, ahol a legnagyobb gyártó a Western Digital, mely az idén közel 50 százalékra növelte a részesedését azzal, hogy felvásárolta a Hitachi merevlemez-üzletágát. A Seagate részesedése az akvizíció után a jelenlegi 30-ról 40 százalék körüli tartományba emelkedik – a maradék jó 10 százalék a Toshiba-Fujitsu kezében van.
Noha a Samsung pénzügyi jelentésében nem szerepel elkülönítve a merevlemez-részleg pénzügyi eredménye, elemzők szerint az veszteségesen működött. A flashalapú meghajtók térnyerése miatt a HDD-k forgalomnövekedése lassult; az idei első negyedévben 161 millió tárolót adtak el a gyártók, 4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőzőben – ez a visszaesés a szezonális trendnek felel meg.
A felek bíznak abban, hogy a tranzakciót a versenyhatóságok jóváhagyják, és az 2011 végéig lezárulhat.
A Google a múlt héten létrehozta a Chrome OS stabil csatornáját, amin megjelent az operációs rendszer kódjának első, ebbe a kategóriába sorolt verziója. A fejlemény alapján joggal feltételezhető, hogy a rendszer közel áll a megjelenéshez, blogokon és a szaksajtóban többen felvetették, hogy a hivatalos bemutatóra megfelelő alkalom lehetne a május második hetében San Franciscóban megrendezendő Google I/O fejlesztői konferencia.
A Chrome OS tesztverzióit a hozzá mellékelt referenciahardveren néhány ezer fejlesztő már kipróbálhatta tavaly december óta. A króm egyik izotópja után Cr-48-nak elkeresztelt, fekete Chrome-notebookban 802.11n wifivezérlő, beépített 3G-vezérlő, nagy méretű touchpad, webkamera és flashalapú háttértár található. Mivel az operációs rendszer lényege, hogy webes alkalmazásokat használ, az internetkapcsolat elengedhetetlen – noha az alkalmazások egy része offline is fut –, ezért került a gépbe a wifi mellé 3G is.
A Google egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy május közepén lenne várható az operációs rendszer bemutatkozása. Korábban a cég azt ígérte, hogy – többszöri halasztást követően – 2011. derekára fog elkészülni a Chrome OS. A nagyobb gyártók közül az Acerről és a Samsungról tudható biztosan, hogy készül olyan notebookokkal, amik erre a platformra épülnek.
A 2009. novemberében beharangozott Chrome OS fejlesztése lassan halad. A rendszer esélyeit rontja, hogy az időközben megjelent tabletek miatt a notebookok veszítettek vonzerejükből a vásárlók szemében, a termékek iránti kereslet csökken.
A műegyetmisták konferenciáján elsősorban az informatikai és elektronikai fejlesztésekkel foglalkoznak. A 2003. óta évente megrendezett eseményre a BME "I" épületébe minden évben több látogató érkezik, így idén a magyar mellett már angol nyelven is lehet előadásokat hallani arról, hogy merre megy az IT-ipar. Az idei főbb témák közé tartozik a cloud computing és az Android, de szó lesz a programozható logikai vezérlőktől (PLC) és az autóelektronikától kezdve a a nagyskálás virtualizáción át a mobilplatformokig és a 3D-filmek gyártási technológiájáig sok mindenről.
Az előadásokat a szakkollégisták mellett a Microsoft, a Morgan Stanley és a Fujitsu vezető mérnökei tartják majd, hogy minél tapasztaltabb szakértőktől minél objektív képet kaphassanak az érdeklődők a Simonyi Konferencián, 2011. április 19-én 13 órától a BME „I” épületében.
Az eseményről élő közvetítés nézhető itt.
Múlt hét csütörtökön az Android Police nevű közösség tagjai felfedeztek egy nagyon súlyos sebezhetőséget a népszerű kommunikációs kliens androidos változatában. Egy olyan biztonsági résről van szó, melyet egy rosszindulatú programot író hacker könnyedén kihasználhat, és nagyon egyszerűen megszerezheti vele a felhasználó személyes adatait.
A problémát eredetileg az új Skype Video alkalmazás egy kiszivárgott verziójában fedezték fel, de a későbbi kutakodás kimutatta a sérülékenységet a jelenleg használatos stabil változatban is. A hiba feltételezett oka az, hogy az androidos Skype nem megfelelő titkosítást használ a fiókban őrzött személyes adatok tárolásakor. John Case, a bejegyzés írója, a sérülékenység ismertetéséhez elkészített egy olyan alkalmazást, mellyel bárki meggyőződhet a módszer működőképességéről. A fertőzéshez a kártékony fájlt egy, az Android Marketről letölthető program mögé kell rejteni, így nagyon sok gyanútlan felhasználót meg lehet téveszteni.
Az Android Police értesítette a Skype-ot, akik érdemben reagáltak, és elindítottak egy vizsgálatot. Habár már napok teltek el, egyelőre még nem érkezett javítás a Skype for Androidhoz, csak az a hivatalos kérés szerepel a cég blogján, hogy a frissítésig a felhasználók ne töltsenek le harmadik féltől származó alkalmazásokat.
Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, 16 százalékkal többet mint egy évvel korábban - közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke Budapesten sajtótájékoztatón. Ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki. Az idei évre vonatkozóan a szervezetnek nincs előrejelzése.
Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. A felmérés szerint 2010-ben mobilreklámozásra a hirdetők 500 millió forintot fordítottak, míg az internetes oldalakon megjelenők bannerekre a legtöbbet, 14,8 milliárd forintot. A keresőkön 7,48 milliárd forintot költöttek reklámra, az előbbi 7, az utóbbi 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát.
A Symantec számítástechnikai biztonsággal foglalkozó vállalat Magyarországot érintő legújabb tanulmányában 200 nagyvállalat IT döntésekben felelős szakértőit kérdezték katasztrófákkal kapcsolatos felkészültségükről. A felmérés kimutatta, hogy a magyar nagyvállalatok 56 százaléka nem rendelkezik katasztrófaelhárítási tervvel, jóllehet a többség egyetért abban, hogy egy leállás komoly következményekkel járhat.
A vállalatok a profit csökkenésétől, illetve az adatvesztéstől tartanak leginkább, de a vállalatirányítási és az ügyfélkapcsolat-kezelési erőforrások leállását is jelentős vesztségnek tartják. Ezek alapján egy óriás rendszerleállás 4,5 millió forintos kárt okozhat óránként, míg az adatbázisok elvesztése és sérülése több mint 1,1 millió forintba kerülhet.
Napenergiába fektet a Google: az amerikai internetóriás 168 millió dollárt - 31 milliárd forintot - pumpál egy erőmű-beruházásba, amely a tervek szerint 140 ezer háztartás ellátásához elegendő energiát termel majd a nap sugaraiból.
Az erőművet a BrightSource Energy nevű kaliforniai székhelyű cég építené meg a helyi Mojave-sivatagban. A társaság már 1,6 milliárd dollárnyi hitelt is szerzett, amelyre az amerikai energiaügyi minisztérium vállalt garanciát, ezenkívül 300 millió dollárral beszállt a projektbe az NRG Energy is. A Google az utóbbi időben több alternatív energetikai tervet is finanszírozott. A cég jelentős energiafogyasztónak számít hatalmas adatközpontjai révén: ezekben működnek a keresőmotorját, valamint az email- és más online szolgáltatásait kiszolgáló számítógépek.
A Google új biztonsági eszköz bevezetését jelentettebe, az úgynevezett Safe Browsing API-ét.
A Chrome-ra, a Firefoxra és a Safarira alkalmazható megoldás hasonló koncepciót követ, mint a Microsoft SmartScreenje, mely az új böngészőnek, az Internet Explorer 9-nek már integráns része.
A Google a böngészőben már eddig figyelmeztetett a fekete listán szereplő oldalaknál, de böngészőre épített Safe Browsing API használata azt eredményezi, hogy a Google adatbázisára épülő szoftver a letöltésre felajánlott fájlok esetében is figyelmezteti a felhasználót, hogy károsak, vírust tartalmaznak.
A Google Labs által fejlesztett megoldás egyelőre a Windowsra írott rosszindulatú programokat igyekszik kiszűrni, de a továbbfejlesztés várható.
A Safe Browsing API még kísérleti, tesztfázisban van, ezért csak a Chrome fejlesztői változatában szerepel, de a tervek szerint a következő stabil verzióba már belekerül.
Ma lépett hatályba a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének első rendelete a frekvencia-lekötés és –használat díjainak szabályozásáról. A rendelet szövege a Magyar Közlöny 2011. március 31-i számában olvasható. Az új szabályozás a korábbi rendelethez képest tartalmaz egy olyan újítást, amely alapjaiban változtatja meg a mobilszolgáltatók frekvenciadíj-számítását, bevezetve a magyar piacra az európai trendeknek megfelelő sávdíj alkalmazását. A rendelet ösztönzi a mobilszolgáltatók piaci beruházásait, hozzájárulva hazánk versenyképességének javításához.
Az webes doménnevek regisztrációjával foglalkozó nemzetközi szervezet, az ICANN évekig tartó vita után nemrég bevezette a felnőtt tartalmak számára a .xxx legfelső szintű doménnevet az interneten. A pornódomén ellen több vallási csoport tiltakozott, mondván, ez nem segíti a felnőtt tartalmak elzárását a kiskorúak elől, csak azt eredményezi, hogy könnyebb lesz megtalálni a pornót a neten.
India most úgy döntött, az összes internetszolgáltatóval blokkoltatja a .xxx domén alá tartozó összes oldalt. Szakértők szerint valószínűleg több ország is követni fogja ezt a lépést, főként a muzulmán világban. Mivel Indiában nem kötelező a .in és .com domének alatti oldalakról átköltöztetni .xxx alá a felnőtt tartalmakat, az országban gyakorlatilag értelmét veszítette a domén létezése, és ha a tiltást sok ország átveszi, az globálisan ellehetetlenítheti az ICANN döntését.
A jelentkezők közül a szakmai zsűri választja ki azt a 21 pályamunkát, amelyet az EU-elnökség hivatalos programjaként elismert Magyar Innovációs TechShow-n mutatnak be a nagyközönségnek, valamint az EU-elnökség alkalmából Budapesten tartózkodó európai szakembereknek.
A Jövő Házában május 17. és 18. között látható kiállításon olyan hazai pályamunkák kerülnek előtérbe, amelyek a magyar kreativitást tükrözik, eddig még sehol sem szerepeltek, és az alkotók legfeljebb a prototípus elkészítésig jutottak. Az eddigi tapasztalatok alapján 50-70 pályázatra számítanak, de a résztvevők többsége általában az utolsó pillanatban adja be jelentkezését.
A Magyar Innovációs TechShow a magyar EU-elnökség kutatás-fejlesztés programjának keretében készülő, május 16. és 19. között látogatható Future Internet Week nevű rendezvénysorozathoz kapcsolódik. A Nemzeti Innovációs Hivatal szervezésével megvalósuló ötnapos programsorozat középpontjában a jövő internet-technológiájával és a várható társadalmi hatásokkal kapcsolatos kutatások állnak.
A tavaly első alkalommal megrendezett Elevator Pitch Competition (EPC) befektetői rendezvénysorozaton prezentált 25 startup vállalkozás közül öt csapat egymilliárd forintot meghaladó összegben vont be tőkét. Az nagy sikerű esemény elődöntőinek idén is a Budapesti Értéktőzsde ad otthont április 14. és május 5. között. a résztvevő projekteknek mindössze két perc áll rendelkezésükre, hogy felkeltsék a befektetők figyelmét.
A sorozat célja a nagy növekedési képességű vállalkozások és magánbefektetők kapcsolódásának hatékonyabbá és közvetlenebbé tétele. A működőképes üzleti stratégiával rendelkező projektek számára nincs iparági megkötés, cég megléte nem kötelező. Az egyetlen feltétel, hogy első vagy második tőkebevonásukat tervezzék.
A tavaly legígéretesebbnek ítélt Pocket Guide csapatát a döntőt követő második napon kereste meg az a kockázati tőkebefektető társaság, akivel végül 1,5 millió euró összegű befektetést írtak alá. A Szervezőkkel (Young Ventures Kft.) közösen jelenleg üzleti körútjuk utolsó hetét töltik a Szilícium Völgyben, melynek eredményeiről rövid előadás keretében a rendezvényen is beszámolnak.
A Yahoo! hírportál kutatása szerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék nagyrészt a celebek világából kerül ki. A sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik kollégáikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.
Ezek az üzenetek viszont nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.
A 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága volt, hogy felületére nemcsak számítógépről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnye, hogy sokszor a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.
A Microsoft közzétette a WinTPC operációs rendszerének első bétaverzióját. Bár a végleges verzió az egyéni felhasználóknak nem, csak nagy mennyiségű licencet vásárló céges ügyfeleknek lesz elérhető, a bétát szabadon letöltheti bárki a Microsoft Connect oldaláról.
A TPC rövidítés a Thin PC kifejezést takarja, ami vékony pécét jelent. Az operációs rendszer a Windows 7 erősen lecsupaszított, korlátozott tudású verziója lesz, alacsony erőforrásigénnyel, elsősorban olyan gépekre szánják, amiken most Windows XP fut, és nem bírnának el egy teljes értékű Windows 7-tel.
A legnagyobb amerikai drogériahálózat, a 7600 ilyen boltot üzemeltető Walgreens 409 millió dollárért (77,5 milliárd forint) vásárolta fel a legnagyobb online drogériát, a drugstore.com-ot. A vásárlással a cég 3 millió olnine vásárlóhoz jut, és nagyjából félmilliárd dollárral növeli az éves forgalmát. A Walgreens közleménye szerint a gyógyszerek, szépségápolási és egészségügyi termékek piacán az online értékesítés ugyanúgy fel fog nőni a hagyományos boltok mellé, és talán meg is előzi őket, mint a zene vagy a videojátékok esetében.
http://chicagobreakingbusiness.com/2011/03/walgreens-to-buy-drugstore-com-for-400-million.html
Az idén március 30-án rendezik meg a Web 2.0 Symposiumot, melynek része az immár hagyományosnak mondható startupok versenye. A Budapest Bank Startupversenyre az idén is több tucatnyi cég írt pályázatot. A szabályok szerint a szakmai előminősítés után a hat legjobb webes innováció kerül a zsűri és a nyilvánosság elé. A bírálóbizottság tagjai ez alkalommal is jól ismert befektetők illetve csúcsvezetők: Futó Gábor, a Futureal Csoport vezérigazgatója, Kövér József, a 3TS Capital Partners partnere, Lakatos Péter, a Videoton Holding Zrt. vezérigazgatója, Oszkó Péter, a Portfolion Zrt. vezérigazgatója valamint Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese.
Már a tavalyi, első Startupversenyen kiderült, hogy a hazai médiapiac, a fejlesztők és a befektetők is tisztában vannak a webkettes igényekkel és lehetőségekkel. A kérdés tehát most is az, hogy a magyar fejlesztők képesek-e olyan koncepciókkal előállni, amelyek meghódíthatják a nemzetközi piacokat és akár meghatározhatják az iparág jövőjét. Tavaly bebizonyosodott, hogy Magyarországon nincs hiány az innovációt illetően és a jó ötletek a válság legkeményebb időszakában is megmozgatják a befektetőket. Az idei eseményen a 2010- es győztesek is beszámolnak a tavalyi verseny óta elért eredményeikről.
Délelőtt Olivier Desmoulin (Super Marmite, Párizs) a LeWeb 2010 Párizs Startup versenyének győztese tart előadást projektépítési tapasztalatairól, utána pedig Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikroszegmensének vezetője bemutatja, hogy a Budapest Bank, a Google és a Honlap ABC összefogásából született „Neten a cégem” kezdeményezés milyen információkkal, eszközökkel támogatja a kisvállalkozások sikerességét. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök- vezérigazgatója az idén is segít a jövőbe látni, és a várható újabb online robbanásokról osztja meg gondolatait. A zürichi Google képviseletében pedig Behshad Behzadi beszél majd az online keresőmotorokkal kapcsolatos elvárásokról. Érdekesnek ígérkezik a Nemzeti Sport Online képviseletében Hegedűs Henrik előadása, aki a közösségi tartalmak konszolidálása kapcsán új szemszögből vizsgálja a blogger társadalom szerepét a megváltozott olvasó-fogyasztói szokások tükrében.