Nagyot ment a Huawei tavaly
A Huawei 2016-ban összesen 140 millió okostelefont szállított le, amely a 2015-ös értékhez képest közel 30 százalékos növekedést jelent, jelentették be a vállalatnál Shenzenben. A cég tavaly komolyan megvetette a lábát a felsőkategóriás okostelefonok piacán.
A Huawei mostani zászlóshajó modelljeiből, a P9-ből és a P9 Plus-ból április óta több mint 10 millió darabot szállítottak világszerte. A P9 ezzel a vállalat történetének legsikeresebb modelljévé vált, derül ki a cég közleményéből.
A tavaly áprilisban bejelentett P9-ből a piacra dobását követő hat hétben több mint 2,6 millió darabot kézbesítettek, és az azóta eltelt nyolc hónapban – elsősorban a Leicával közösen tervezett duál kamerájának és teljesítményének köszönhetően – is megőrizte népszerűségét a fogyasztók és szakértők körében. A készüléket augusztusban az EISA (European Imaging and Sound Association) a 2016-2017-es év legjobb fogyasztói okostefonjának választotta, míg a 2016-os CES Asia-n a legjobb személyi számítástechnikai eszköz díját nyerte el.
A P9 és a P9 Plus, valamint a Mate 8 és a Mate 9 készülékek értékesítéseinek köszönhetően a több mint 170 országban jelen levő Huawei nagyot lépett előre. A vállalat piaci részesedése mára harminc országban meghaladja a 15 százalékot, húsz országban pedig 20 százalék fölé emelkedett. A cég áttörést ért el többek közt a kulcsfontosságú brit, francia és német piacokon is. A Huawei fogyasztói üzletágának pénzügyi eredménye 2016 első félévében megközelítette a 77,4 milliárd kínai jüant, amely 41 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest, a növekedés mértéke a Kínán kívüli piacokon 1,6-szor nagyobb volt, mint az anyaországban.
A Huawei a világ harmadik legnagyobb okostelefon szállítója volt 2015-ben a Samsung és az Apple után.