
Júliusban új dobogóst köszöntött a kínai mobilpiac
További Cellanapló cikkek
A 2020 júliusában még a kínai piac 16,7 százalékát uralta a Honor a hazai piacnak, 2021 áprilisára viszont már csupán 3 százalékot birtokolt. A kínai piacon azóta megjelent a Honor 50 és bemutatkozott a Magic 3 széria is, melyeknek köszönhetően a Honor idén júliusban 4 millió készülékkel a hazai piac harmadik helyére ugrott, írja a China Daily és a GSM Arena a Cinno Research kutatása alapján.
A Honor előtt a Vivo áll második helyen 5,3 millió eladott készülékkel, az aranyérmes pedig az Oppo 5,6 millió eladott mobillal. A Honor mögött negyedik a Xiaomi 3,9 millió eladott készülékkel és ötödik az Apple 3 millióval. Utóbbi azért is érdekes, mert az Apple lassan egy éve adott ki utoljára új készüléket, az idei iPhone-jait valószínűleg szeptemberben fogja bemutatni és piacra dobni.
A visszatérő Honor helyzete azt mutatja, hogy sikerült megoldani a Huaweiből történő kiválás okozta problémákat az ellátási láncban. A hazai piacon az 5G-s Magic 3 csúcskészülékek is nagy sikernek örvendtek, kérdéses azonban, hogy az európai piacon megállja-e majd helyét a 900 és 1500 euró közé pozicionált mobilcsalád.
A kínai mobilpiac minimális növekedést tudhatott magáénak idén a tavalyi évhez képest, a leszállított telefonok száma 28,6 millió darabról 28,68-ra nőtt. A növekedés fő hajtóereje az 5G technológia volt, az említett készülékek közel 80 százaléka, 22,83 millió darab már képes az 5G kapcsolatra. Itt nagyot vesztett a Huawei, melynek legújabb csúcsmobiljai nem használhatják az új technológiát, csupán 4G-s kapcsolatra képesek. Kínában hatalmas az 5G iránti érdeklődés, az országban 400 millió 5G képes telefon van forgalomban, jóval több, mint az Amerikai Egyesült Államokban vagy Európában.
