Index Vakbarát Hírportál

Kitört a botrány, nem engedték, hogy női főszereplője legyen az új Star Wars-játéknak

2022.05.20. 18:16

A Star Wars Jedi: Fallen Order című 2019 őszén kiadott sci-fi kalandjátékkal nagyot kaszált az Electronic Arts. Nem csak a kritikusok imádták az Uncharted és a Dark Souls alapjaira építkező alkotást, vásárlók milliói neveztek be A Sithek bosszúja és az Egy új remény között játszódó sztorira – nem csoda tehát, hogy a folytatás is úton van.

A messzi-messzi galaxist a legtöbben azért imádják, mert sokszínű, és nagyon változatos karaktereknek ad helyet a George Lucas által megálmodott, most már a Disney kezében lévő franchise. Épp ezért annyira megdöbbentő, amivel a Jedi: Fallen Ordert készítő Respawn Entertainment egyik korábbi dolgozója nemrég előállt.

Nora Shramek a Twitteren közzétett posztjában azt állítja, hogy a készítőgárdából többen azért lobbiztak, hogy a videójáték főszereplője hadd legyen fekete és/vagy nő. A Respawn azonban nemet mondott az ötletre, a dolgot azzal indokolták, hogy már van két nagyon fontos színes bőrű karakter is a Fallen Orderben. Ráadásul az új mozitrilógia hősnője, Rey nő... és inkább nem feszítenék tovább a húrt, nehogy felmérgeljék a javára fehér férfiakból álló célközönséget.

Az egykori fejlesztő hozzáteszi, hogy nem akarja sem az EA-t, sem pedig a Disney-t hibáztatni, ebben az ügyben alacsonyabb szinten, a Respawn vezetői között kell keresni, hogy ki a ludas. Shramek, aki a Fallen Order fényeiért felelős artist volt, külön kiemeli, hogy a játékipar továbbra is rettenetesen rasszista és nőgyűlölő közeg. A véleményét több, a közelmúltban kitört botrány is megerősíti, gondoljunk csak a Blizzard Activision körül kialakult helyzetre.

Zűrös körülmények vezettek tehát ahhoz, hogy megtalálják a Star Wars Jedi: Fallen Order főhősét, akit végül az amerikai Shamelessből ismert Cameron Monaghan alakított. A padawan fontos része lett a sci-fi franchise-nak, aki a történet szerint a 66-os parancs idején még kisgyerek volt, és mestere, valamint a jedik bukása után a Bracca nevű bolygó űrhajóroncsai között lelt menedékre. Egészen addig, míg Darth Vader inkvizítorai rá nem találtak, és üldözőbe nem vették.

A Gamesradar és több másik amerikai lap is arra emlékeztetnek, hogy 2019-ben, amikor kijött a Fallen Order, sokak szerint Cal Kestis volt az egyik gyenge pontja. Hiába volt jó a játékmenet, élvezetes a felderítés – a főhős maga elég átlagosra és unalmasra sikerült. Úgy tűnik, ezt a Respawnnál többen is látták, már a fejlesztés elején... pont ez egyébként, amit saját bevallása szerint Shramek maga is sérelmez.

Fontos kiemelni, hogy a művész szerint itt nem Cal Kestis karakterével van a gond, hanem azzal, hogy a Respawn vezetői részéről ennyire süket fülekre talált az ötlet.

A szakember hozzátette, hogy tudomása szerint, bár már nem dolgozik ott, azóta történtek változások a fejlesztőcégnél – mégpedig pozitív irányba.

A Star Wars-játék második részének fejlesztése épp zajlik, igaz, még a folytatás címét se tudjuk, és az első trailert se mostanában kapjuk meg valószínűleg. Mindenesetre, a Fallen Order még így is üde színfolt lett, összehasonlítva mondjuk a szimulátoros Star Wars Squadronsszal, amin konkrétan el lehetett aludni néha.

A Respawnban nagyon bízik az Electronic Arts, hiszen a csapat a Fallen Order 2 mellett egy Star Wars FPS-en és egy, a messzi-messzi galaxisba kalauzoló stratégiai játékon is dolgozik.



  • Tippek
  • Bankszámla

Rovatok