Az amerikai netezők többsége az önkifejezés egy módját látja a blogolásban. Többségük személyes blogot ír, de hárommillióan pénzért gépelik a napi postokat.
A kutatás nem meglepő következtetései közé sorolható, hogy az amerikai bloggerek leginkább (37%) személyes blogokat szeretnek írni. És többségük erre a tevékenységre nem úgy gondol, mintha annak bármi köze lenne az újságíráshoz. Ugyanakkor egy erős kisebség (34%) valóban új médiaként, vagyis egyfajta újságírásként tekint a blogolásra.
A bloggerek többsége (57%) fontosnak tartja, hogy hivatkozzon az eredeti forrásokra, és szintén a többség hajlandó extra időt is szánni arra, hogy a blogjában leírtaknak kicsit jobban utánajárjon.
Bár nagyon sok amerikai blog nem besorolható, egyszerűen azért, mert több témával is foglalkozik egyszerre, ha a tematikus blogokat vesszük, a legnépszerűbb téma még mindig a politika (11%). Ezután jön a szórakozás (7%), a sport (6%), az aktuális események (5%), az üzlet (5%), a technológia (4%), valamint a spirituális-vallási téma (2%).
A bloggerek többsége álnéven blogol (55%) és döntő többségük (88%) hobbinak fogja fel ezt a tevékenységet. A bloggereket általában is jellemzi, hogy inkább tapasztalataikat szeretnék megosztani a netezőkkel, valamint szórakoztatni szeretnék a közönséget, s nem annyira munkaként, olyan tevékenységként gondolnak rá, melyet akár fizethetne is valaki.
Az adatok szerint hárommillióan kapnak valamennyi pénzt blogjukért. Egyébként a bloggereknek mindössze 7 százaléka nyilatkozta azt, hogy a pénzkeresés a fő ok, amiért blogolni kezdett. Amire itt sok blogger utalhat, az a Google AdSense hirdetési megoldása: a személyre szabható, kattintás alapú online fizetési módszer, melyből jó esetben egy átlag blogger havi néhány tíz dollárt kereshet.