Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt kénytelen több millió forintot visszatéríteni az ügyfeleinek a Vodafone. Azok jogosultak a kártérítésre, akik 2012. november 1. és 2014. május 1. között váltottak RED VitaMAX tarifára.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította:
Nem tájékoztatták megfelelően az ügyfeleiket arról, hogy az átlagosnál jóval rövidebb, mindössze 30 napos egyenleg-felhasználási időszak nem csak az áttérést követő feltöltésekre, hanem a korábban felhalmozott egyenlegekre is vonatkozik.
A mobilszolgáltató vállalta a korábbi egyenlegből megmaradt, és a rövid időszak miatt törölt egyenlegek visszatérítését az ügyfeleknek, ha az összeg meghaladja a 100 forintot, és az érintett most is az előfizetőjük.
A GVH is elfogadta és ésszerűnek tartotta ezeket a feltételeket, mert a 100 forint alatti összegek csekély hátrányt jelentnek, jóval többe kerülne a visszatérítés adminisztrálása, a már nem Vodafone-ügyfelek esetében pedig a felkutatás nehézsége miatt fogadták el, hogy velük nem foglalkozik a cég.
(MTI)