Az Európai Bizottság (EB) a májusi EP-választás előtt nagyon tart a választások illegális netes befolyásolásától, ezért megint odamondott a nagy online platformoknak, hogy hatékonyabban és főleg konkrétabban lépjenek fel a félretájékoztatás ellen. Azt kérik a Facebooktól és konkurenseitől, hogy részletesebb tájékoztatást adjanak az ellenlépéseikről.
A Bizottság korábban arra kérte fel a Facebookot, a Google-t és a Twittert, hogy havonta számoljanak be az intézkedéseikről. Mivel a három online óriás aláírt egy félretájékoztatással szembeni gyakorlati kódexet, rendszeresen számot kell adniuk arról, hogy mit értek el
ellenőrzésében.
A friss jelentéseket tegnap hozták nyilvánosságra, az EB azonban nagyon nincs megelégedve. Szerintük a jelentések túl kevés információval szolgálnak a meghozott intézkedések tényleges eredményeiről. A Facebook jelentése például nem mondja meg, hány olyan hamis profil volt, amit „az Európai Uniót célzó rossz szándékú tevékenységek” miatt töröltek. A Google mérőszámai közben nem elég konkrétak, azt sem látni, mit tettek pontosan a megtévesztő reklámok ellen, a Twitternél pedig egyelőre nem tudni, hogy tennék átláthatóbbá a politikai reklámokat.
„Nagyobb előrelépésre van szükség az online platformok által a félretájékoztatás elleni küzdelem terén tett kötelezettségvállalásokban” – fogalmaznak közös nyilatkozatukban az illetékes uniós biztosok.
Felszólítjuk a Facebookot, a Google-t és a Twittert, hogy az összes tagállamban aktívabban segítsék a 2019. májusi európai parlamenti választások integritásának biztosítását.
A biztosok azt kérik, hogy a nagy platformok szorosabban működjenek együtt tényellenőrző szervezetekkel és kutatókkal a félretájékoztatási kampányok ellen, és hogy közismertebbé tegyék „az ellenőrzött tényeket bemutató tartalmakat”.
(Az IT Café cikke alapján.)