Megvan a T. rexek bajnoka

2019. március 25., hétfő 10:36

Őslénykutatók megtalálták a világ legméretesebb Tyrannosaurus rex csontvázát a kanadai Saskatchewan állam területén. Az Alberta Egyetem kutatói a Scotty becenevet adták a méretes ősgyíknak a felfedezés napján elfogyasztott üveg viszki után.

Eléggé változatos a T. rexek mérete, köztük is vannak csenevészebb példányok, de amit most találtak, az a valaha előkerült legnagyobb húsevő dinoszaurusz. Teste 13 méter hosszú, és a lábcsontok elemzése alapján körülbelül 8800 kilogrammot nyomhatott.

Rex apó

Az is valami, hogy a felfedezett egyed körülbelül 66 millió évvel ezelőtt pusztult el, és a csontok egy rég letűnt korba engednek betekintést, de a tudósokat sokkal jobban izgatta az a felfedezés, hogy ez a legöregebb egyed, amit eddig láttak. A dinoszauruszok korát a csontok szétvágásával derítik ki, és a rétegekből kiolvasható növekedési mintázatok alapján ez egy 30-35 éves példány lehetett.

Nemcsak szokatlanul hosszú volt ennek a T. rexnek az élete, de igencsak harcos is, amiről a csontjain látható sérülésnyomok árulkodnak. Voltak törött bordái, feltételezett harapásnyom a farkán, és valami fertőzést is elkaphatott az állkapcsán. Scotty jó sok harcot megnyert, egy igazi bajnok volt.

(ScienceDaily)