Index Vakbarát Hírportál

Hol vannak a repülő autók, amiket ígértek?

2019. június 23., vasárnap 21:52 | aznap frissítve

Talán nem látszik olyan markánsan, mint az autóipar esetében, de a repülés és különösen a civil repülés jelentős változások előtt áll. Ahogy a közutakon egyre több az elektromos autó, egyre több cég fejleszt önvezető járműveket, hasonló, de nem annyira előrehaladott változások figyelhetők meg a légi közlekedésben is, és a színfalak mögött gőzerővel zajlanak az előremutató kutatások és fejlesztések a repülőgépgyártásban is.

Pár héttel ezelőtt a Műegyetemen volt egy fórum, ahol radikálisan új, úgynevezett diszruptív aviatikai technológiákról, műszaki megoldásokról cseréltek eszmét a résztvevő kutatók, iparági szakemberek, mérnökök. Többek között arról, hogy milyen gyökeres változásokra lehet számítani az elektromos és a hibrid-elektromos meghajtások térnyerésével a légi iparban. A fórumon jó pár érdekes gondolatot hallottunk egy fiatal magyar kutatótól, egyebek mellett arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézni annak, aki működőképes elektromos meghajtású utasszállító repülőgépet szeretne tervezni.

Ezért meghívtuk a TNT Podcastba Sziroczák Dávidot, járműipari tervezőmérnököt, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem oktatóját, hogy kifaggassuk arról, milyen lesz a jövő repülése, mi mindent kell kifejleszteni még, merre tart a repülőgépdizájn, lesz-e és ha igen, mikor, korszakváltás a repülőgép-tervezésben, mik az új technológiák, a légi taxiktól az utasszállítókon át a szuperszonikus repülésig.



A beszélgetés során igyekeztük kivesézni

Mi a podcast és miért jó?

A podcast az interneten bármikor elérhető rádióműsort jelent, ami rendszeresen jelentkezik. A podcasthallgatást ma már okostelefonos alkalmazások és szolgáltatások segítik, amikkel az adások letölthetők, offline is hallgathatók, és amik megjegyzik, hogy hol tartottunk legutóbb egy műsorban. Podcastot hallgatni vezetés, házimunka vagy sportolás közben is lehet, míg olvasni nemigen. Kövesd az Index podcastjait!

Rovatok