Index Vakbarát Hírportál

Elérhetővé teszi a Spotify az olcsó önreklámot

2020. november 4., szerda 09:55

Az előadó kiemelésre érdemes felvételt ajánlhat, ha lemond a díjazásról.

Új szolgáltatást tesztel a Spotify, amelynek segítségével az előadók a lejátszásra ajánlott felvételek között népszerűsíthetik felvételeiket. Az alkotók így beleszólást kapnának a műsoruk felfedezésébe.

A svéd audió-streamingszolgáltató új szolgáltatása nem fizetett promócióként működne, de el kell fogadni hozzá, hogy a Spotify „promóciós tiszteletdíjat” fizessen érte. Lényegében, aki majdnem ingyen adja a zenét, elérheti, hogy felajánlják a potenciális közönségnek. A felvételért egyébként továbbra is megkapható lesz a normál díjazás, ha nem a promóció keretében játsszák le. A perszonalizált kiemelések segítségével szerzett hallgatók így több bevételt generálnak.

Kiegyenlített esélyek

Olyan eszközt akartunk, melyet minden előadó használni tud a karrierje bármelyik szakaszában. Azt a modellt kerestük, ami elfogadható, demokratikus és igazságos, és legkisebb előadót is ugyanolyan lehetőségekhez juttatja, mint a nagy kiadókat.

– magyarázza a szolgáltatás hátterét Charleton Lamb termékfelelős.

A promóció csökkentett tiszteletdíjának részletei még nem ismertek, a cég a tesztelés eredményétől függően fogja beállítani azokat. Kiemelték továbbá, hogy a szórakoztatást a jövőben is szem előtt tartják, tehát az érdektelennek bizonyuló zene a promóciók között is elsüllyed. A hallgatók egyébként olyan esetekben találkozhat előadó által promózott anyaggal, ha már eredetileg is hasonló műfajt, hasonló előadót vagy hasonló hangzású zenét hallgat.

A Spotify korábban belefutott több erős visszatetszést keltő marketingakcióba. Több kritika érte őket a lejátszási listákba belepromózott felvételekért vagy a 2018-ban túltolt Drake-kampányáért, amikor az előadó feje és zenéi kéretlenül mindenfelé megjelentek a szolgáltatásban, a Drake zenéjétől távol eső területeken is.

Rovatok