Új emberfajt fedeztek fel Kínában

2021. június 27., vasárnap 20:28

Több tanulmányban mutatták be kínai tudósok azt a mintegy 146 ezer éves emberi koponyát, amely feltételezésük szerint egy teljesen új emberfajé lehet – számolt be a felfedezésről az MTI.

BBC News beszámolója szerint ez az emberfaj a legközelebbi evolúciós rokona lehet a modern embernek az eddig ismert ősemberek közül, mint a Neander-völgyi vagy a Homo Erectus.

A Homo nem eddig fellelt koponyafosszíliái között ez a legnagyobb koponya, amelynek a kutatók a Homo Longi, azaz sárkányember nevet adták. Ez a csoport mintegy 146 ezer éve élt Kelet-Ázsiában.

Még 1933-ban bukkant a leletre egy híd építésekor egy építőmunkás az észak-kínai Hejlungcsiang tartományban lévő Harbinban. Elrejtette a kútjában, és csak a halála előtt árulta el hozzátartozóinak, milyen lelettel rendelkezik. Ők hívták fel a tudósok figyelmét a fosszíliára.

A kutatók szerint a felfedezés átírhatja az emberi evolúció történetét. Elemzésük szerint a faj jóval szorosabb rokonságban állt a Homo Sapiensszel, mint a Neander-völgyi ember.

A koponya hatalmas az emberi fajokhoz tartozó átlagos méretű koponyákhoz képest, agya viszont nagyjából hasonló nagyságú.