Egy gyerekvédő alkalmazás adatai szerint a YouTube-ot használják a legtöbben, és újabban a Coldplay zenéje iránt is érdeklődnek.
A videójátékok, a zene és a filmek érdekelték leginkább a gyerekeket 2021-ben egy friss kutatás szerint. A Kaspersky kiberbiztonsági cég Safe Kids nevű alkalmazásában a felhasználók által önként rendelkezésre bocsátott adatok alapján vizsgálta a gyerekek főbb érdeklődési körét és igényeit 2021 szeptemberétől novemberig.
Ősszel a videójátékok bizonyultak a legnépszerűbb témának a YouTube-on: az összes lekérdezés 28,4 százalékát adták.
A két legkeresettebb játék két újonc lett: a Genshin Impact és a Poppy Playtime. A második helyre a Minecraft került 22,4 százalékkal. Emellett a Minecraft Let’s Play-sorozatai népszerűbbnek bizonyultak a Robloxnál, amely 5,9 százalékos részesedést foglalt el a keresésekben. A legnépszerűbb videójáték-csatorna a MrBeast, az EdisonPts és a Paluten volt a YouTube-on.
A youtube-os keresések között a zenei vonatkozású keresések foglalták el a második helyet 19,1 százalékos részesedéssel. A legnépszerűbb zenész a BTS, a BlackPink, Lil Nas X, Ariana Grande és a Twice volt. A legismertebb dal CKay Love Nwantiti című száma volt, valamint két új dal a BlackPink egyik tagjától, Lisától: a Lalisa és a Money.
Továbbra is népszerű a gyerekek körében a koreai pop. A BTS koreai popzenekarral közösen előadott új slágerének, a My Universe-nek köszönhetően most a listán korábban nem szereplő Coldplay is hirtelen bekerült a gyerekek érdeklődési körébe.
Az összes keresés 12,1 százaléka filmekre, rajzfilmekre és tévéműsorokra irányult. A gyerekek a leggyakrabban rajzfilmeket kerestek, az ilyen jellegű keresések aránya 56,4 százalék volt. A legtöbbször a Peppa Malacra és a Miraculous – Katicabogár és Fekete Macska kalandjaira.
A tévéműsorok keresési aránya 35,3 százalék volt. Az élen a német a Hilf mir! Jung, pleite, verzweifelt és a Berlin tag und nacht, a koreai A Beauty of Revenge, valamint a Mr. Bean végzett. A mozifilmek esetében a gyerekeket leginkább a Venom 2. – Vérontó és a Pókember: Nincs hazaút érdekelte.
A játékokra irányuló keresések körében a Lego-építőjátékok és a Barbie babák vezették a sort. Az oktatás témakörében a gyerekeket leginkább az állatvilág és a kémiai-fizikai kísérletek érdekelték.
Az adatokból kiderült, hogy a gyerekek körében a legnépszerűbb alkalmazás a YouTube, a statisztikák szerint a gyerekek ősszel online idejük harmadát a videómegosztón töltötték. A második helyre a WhatsApp került 19,2 százalékos részesedéssel, amelyet a TikTok követett 18,8 százalékkal.