Talán soha nem haladt el ilyen közel a Földhöz aszteroida, mint most

2023. január 26., csütörtök 10:14

A NASA szerint nem jelent veszélyt a szombaton felfedezett, teherautó méretű aszteroida, amely a kommunikációs műholdaknál közelebb fog elhaladni

Egy teherautó méretű aszteroida fog elhaladni a Föld mellett. Ez lesz a valaha feljegyzett egyik legközelebbi ilyen találkozás − a legtöbb kommunikációs műhold pályájának tizedénél közelebb kerül a Földhöz.

A NASA közölte, hogy az újonnan felfedezett aszteroida csütörtökön keleti parti idő szerint 19.27-kor 3600 kilométerrel Dél-Amerika déli csücske felett fog elhaladni − írta meg a The Guardian

Az űrügynökség szerint annak a veszélye nem áll fenn, hogy a Földbe csapódjon. Még ha sokkal közelebb is érkezne, nagy része elégne a légkörben, nagyobb darabjai pedig meteoritként hullhatnának le.

A szombaton felfedezett, 2023 BU néven ismert aszteroida átmérője 3,5 és 8,5 méter között lehet.

Az objektumot ugyanaz a krími amatőr csillagász, Gennagyij Boriszov vette észre, aki 2019-ben egy csillagközi üstököst fedezett fel. Néhány napon belül a csillagászok világszerte több tucatnyi megfigyelést végeztek, így pontosítani tudták az aszteroida pályáját.

Ezt az útvonalat a Föld gravitációja drasztikusan meg fogja változtatni, miközben elhalad. Ahelyett, hogy 359 naponként kerülné meg a Napot, a NASA szerint egy 425 napig tartó ellipszispályára fog állni.