Index Vakbarát Hírportál

Mutatjuk, kik használják az Apple termékeit

2023. március 16., csütörtök 06:08

Egy neves amerikai piackutató végzett egy felmérést az Egyesült Államokban, hogy ellenőrizzék, valóban a fiatalabb generáció használja-e nagyobb mértékben az Apple termékeit. Úgy tűnik, igaza van az Apple-nek, amikor „fiatalabb márkaként” hivatkozik magára.

A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) végezte a kutatást, amely korábban már olyan fontos felméréseket is készített, amelyekből kiderült, mely iPhone-színek a legnépszerűbbek, vagy hogy miként befolyásolja az Apple Watch viselése az iPhone-vásárlási szokásokat. Ezúttal pedig azt vizsgálták, miként befolyásolja az életkor az iPhone, iPad vagy Mac használatának a valószínűségét.

Kiemelték, az Apple „fiatalabb márkaként” szeret a termékeire hivatkozni, éppen ezért voltak kíváncsiak arra, hogy igaz-e ez az iPhone-t, iPadet, Macet használókra. 

Mint kiderült, az iPhone-, iPad- és Mac-tulajdonosok nagyjából fele 18 és 34 év közötti.

A 18–44 évesek pedig az Apple-felhasználók több mint 70 százalékát teszik ki a három eszközön. Az iPhone-, iPad- és Mac-tulajdonosok kevesebb mint 30 százaléka volt 45 éves vagy idősebb. Ami érdekes: a Mac-tulajdonosok kissé fiatalabbak voltak, mint az iPhone-t, iPadet használók.

Összességében a 25–34 éves korosztály rendelkezik a legnagyobb felhasználói részesedéssel mindhárom eszközön. Az iPhone-felhasználók 27 százalékát, az iPad-felhasználók 28 százalékát és a Mac-felhasználók 31 százalékát teszi ki. Ezért lehet, hogy mégsem a Z generáció az Apple hatalmának igazi kulcsa, annak ellenére, hogy más jelentések korábban ezt állították – írja a HVG.

Rovatok