Óceánokon hajtott át a tengerek Hasselhoffja

2013. június 19., szerda 17:32

Angol kutatók eredményei szerint pár millió évvel ezelőtt áthajtott a Csendes-óceánból az Atlanti-óceánba egy, David Hasselhoff mellszőrzete után csak Hoffnak elnevezett szőrös rák. A Proceedings of the Royal Society B-ben megjelent tanulmány szerint a rák eredetileg a Csendes-óceán keleti részéből származik és a Dél-Amerikát az Antarktisztól elválasztó Drake átjárón érkezett mostani lakhelyére.

A rákok úgy szaporodnak, hogy rengeteg lárvát engednek a tengerbe, így növelik az esélyét a megtermékenyülésnek. A 2011-ben felfedezett állatok nem sokáig maradnak életben nyílt vizeken, így valószínűleg az Antarktisz körüli kelet-nyugati áramlásnak köszönhetően utaztak ekkorát.

A Hoff a jetirákok egy típusa: karmain és végtagjain található szőreiről ismerhető fel. Az egyik legextrémebb környezetben élő állat, több mint 2 ezer méterrel a tengerfelszín alatt lakik, ahol a vulkáni tevékenység 320 Celsius-fokra melegíti a tengert, nincs fény, és csak nagyon kevés oxigént találunk.

A rák baktériumokkal táplálkozik, szőrös mellkasáról szedi le speciális, fésű szerű szájszervével a mikrobákat.