Felfedezett egy új dinót, megkérte vele a barátnője kezét

2015. június 5., péntek 15:20

Egy kanadai paleontológus felfedezett egy új dinoszauruszt, ami nagyon hasonlít a híres Triceratopshoz, mégis különbözik tőle, mert más méretű és formájú az orrszarva, és a koponyáján lévő pajzsszerű képződmény. Hosszabb az orra is, és van két kisebb szarva a szemei fölött is. Ötszög alakú lemezei alapján úgy néz ki, mint egy megkoronázott Triceratops.

Így már érthető az új dinófaj neve: Regaliceratops peterhewsi – a regal latinul uralkodót, fejedelmet, királyt (németül meg polcot, de ez most mindegy) jelent, Peter Hews pedig a fosszíliákat először felfedező paleontológus neve.

A Hellboy becenevű dinoszaurusz ugyanahhoz a csoporthoz (Centrosaurinae) tartozik, amibe a Triceratops is. A most elemzett lelet az első evolúciós bizonyíték lehet a szarvval rendelkező dinók fejlődésére.

Ebben a témában írt tanulmányt a Current Biology című szaklapba Caleb Brown (ő jött rá, hogy új fajról van szó), az albertai Royal Tyrrell Museum of Palaeontology paleontológusa. A publikációban, a köszönetnyilvánító részhez [PDF] viszont egy kérdést is elrejtett:

Különösen szeretném megköszönni Lorna O'Brien folyamatos támogatását. Lorna, hozzám jössz feleségül?

Brown barátnője szintén paleontológus, és a ZMEScience.com szerint igent mondott.