Minden eddigi elképzelést felülír az új kép a Plútóról

2015. július 17., péntek 21:27

Újabb közeli felvételt küldött a Plútó szondája, a New Horizons. A legújabb képen a Plútó óriási, krátermentes síkságát láthatjuk. A kutatók szerint ez a a felszín nem több mint százmillió éves, és még mindig formálják geológiai erők.

Ezt az északi, fagyott részét a Tombaugh régiónak nevezik Clyde Tombaugh után, aki 1930-ban felfedezte a Plútót.

A tudósok szerint nem egyszerű megmagyarázni ezt a területet. "Az, hogy óriási, fiatal, kráter nélküli felszíneket találunk majd, az felülírt minden elképzelést, amit a szonda odarepülése előtt gondoltunk a Plútóról"  - nyilatkozták.

Zoom in! New from our New Horizons spacecraft: In the center left of Pluto's vast heart-shaped feature - informally named "Tombaugh Regio" - lies a vast, craterless plain that appears to be no more than 100 million years old, and is possibly still being shaped by geologic processes. This frozen region is north of Pluto's icy mountains and has been informally named Sputnik Planum (Sputnik Plain), after Earth's first artificial satellite. Credit: NASA #nasa #pluto #plutoflyby #newhorizons#solarsystem #nasabeyond #science

NASA (@nasa) által közzétett videó,

Ez a lenyűgöző, jeges síkságokat korábban nem hivatalosan Szputnyik síkságnak hívták a Föld első műholdja után elnevezve. A felszíne szabálytalan alakú részek által tördelt, amiket sekély árkok határolnak. Némelyik árokban sötétebb anyag látszik, másikakban pedig hegycsoportok tornyosulnak.