Feltalálták a kevésbé olvadó fagylaltot

2015. augusztus 31., hétfő 15:42

Egy tudóscsoport kifejlesztett egy olyan fagylaltot, ami lassabban olvad el. A Guardian cikke szerint az Edinburgh-i és a Dundee-i Egyetem kutatói felfedezték egy speciális fehérjét, amitől a fagylaltok és jégkrémek lassabban olvadnak meg. A fehérje keveredik a levegővel, a vízzel és a zsírral, így pudingra emlékeztető, szuperfinom állagú fagylaltot lehet készíteni vele.

A most felfedezett fehérjével olyan termékek is készíthetők, amikhez kevesebb telített zsír kell, így a kalóriatartalmuk is alacsonyabb lehet. A kutatók szerint a speciális fehérjével készült fagylaltok már 3-5 éven belül a boltokba kerülhetnek. További jó hír, hogy a fagylaltban még nagy forróságban sem alakulnak ki jégkristályok, így az édesség olyan selymes-krémes lehet, mint a prémium kategóriás luxusfagyik.

Az új fehérje néhány ételben természetes formában is előfordul, de a kutatók felfedezték, hogyan tudnák egy ártalmatlan baktérium segítségével mesterséges úton előállítani. A béktérumokat gyakorlatilag zsírcseppekben és légbuborékokban ejtik csapdába, így a végleges keverék is stabilabb lesz.