Jókora aszteroida húz el a Föld mellett

2017. augusztus 21., hétfő 15:23

Úton van a Föld felé a Florence nevű aszteroida, hogy szeptember 1-én alig 7 millió kilométerre megközelítsen minket, mielőtt továbbáll. Ez körülbelül tizennyolc Hold-Föld távolságnak felel meg, szóval igazán nincs miért aggódnunk.

A csillagászok azért figyeltek fel a Florence aszteroidára, mert viszonylag nagy méretű. A NASA Spitzer Űrteleszkóp mérései alapján nagyjából 4,4 kilométeres sziklatömb, amivel már elég nagy pusztítást lehetne okozni egy bolygóba csapódva.

Több aszteroida is közelebb kerül a Földhöz, mint a Florence, de ezek mind kisebbek

- mondta Paul Chodas, aki a NASA pasadenai központjában a földközeli objektumok tanulmányozásáért felel. Az aszteroidák nyomon követése óta ez a legnagyobb ilyen objektum, amely földközeli pályán halad - tette hozzá a szakember.

A közeli pálya azért izgalmas a csillagászoknak, mert lehetőséget ad az objektum alaposabb tanulmányozására. Ráirányíthatják a földfelszíni radarokat, képeket készíthetnek róla, tízméteres részletességgel feltérképezhetik a felszínét.

A Florance létéről egyébként 1981 óta tudnak a csillagászok, és a pályájából azt is kiszámolták, hogy utoljára 1890-ben volt hasonlóan közel a Földhöz. Sajnos a felszínéről begyűjtött információkkal nem megyünk sokra, mert egészen 2500-ig várni kell, hogy újra a közelébe férkőzzünk.