Az Apple-rajongók agya olyan, mint a vallási fanatikusoké
Az Apple termékeinek rajongóit sokszor szokták azzal vádolni, hogy kritika nélkül, már-már vallásos buzgalommal imádják a Mac gépeket, az iPhone-t, iPadet, meg úgy általában mindent, amin az ismert almás logó látható.
Brit kutatók a BBC Secret of Superbrands sorozatának megbízásából utánajártak, mennyi igazság van ebben a gúnyos feltételezésben. Önként jelentkező Apple-rajongók agyműködéséről készítettek felvételeket mágneses rezonanciás műszerrel, nyugalmi állapotban, illetve akkor, amikor a tesztalanyoknak Apple-termékeket mutattak. Az MRI-felvételek igazolták a feltevést: a rajongók agyában pontosan azok a területek mutattak pontosan ugyanolyan aktivitást, mint ahogyan mélyen vallásos emberek agya reagál az istenábrázolások, szentképek és szimbólumok, vallási témájú festmények és hasonlók látványára.
Mivel a kísérletet csak az Apple termékeivel és rajongóival végezték el, nem tudni, hogy a jelenség csak rájuk jellemző-e (ez nem túl valószínű), illetve hogy erősebb-e, mint más márkák fanatikusainál.