Kiszámolták, hány nyalás a nyalóka közepe

2015.02.11. 15:46 Módosítva: 2015-02-11 15:50:46
4 hozzászólás

Hány nyalás kell ahhoz, hogy elérjük egy nyalóka közepét? Egy az amerikai New York University és Florida State University új matematikai modellje szerint a helyes válasz ezer nyalás. A szám egyhüvelykes (2,54 centiméteres) nyalókára igaz, és csak akkor, ha nem fogazunk.

„A modellünk nem számol a harapással” – nyilatkozta a Huffington Postnak Leif Ristroph, a New York University matematikaprofesszora. A nyalókanyalás viccesen hangzik, de a tanulmánynak van komoly oldala is: azt a folyamatot írja le, ahogy a folyóvíz alakít és eltüntet anyagokat. Ez a téma pedig a kémikusokat, a geológusokat és a gyógyszertant is érdekli.

A kutatók szerint a víz egységes alakúra formálta a nyalókákat, függetlenül attól, hogy milyen volt az eredeti alakjuk, és az sem számított, milyen gyors a víz áramlása. A nyalóka változásait timelapse technikával fotózták le.

A kutatók saját nyalókákat készítettek a Fluid Mechanics című szaklapban megjelent tanulmányhoz, amiből párat saját bevallásuk szerint meg is ettek.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!