Index Vakbarát Hírportál

Egyre kevesebben veszünk egyre több szaloncukrot

2013. december 5., csütörtök 11:53

A karácsonyi szezon az elmúlt két évben egyre erősödő tendenciát mutatott a csokoládépiacon, a decemberi átlageladások egyre nagyobb arányban növekedtek a havi átlagos forgalomhoz képes. A háztartások átlagos költése a szalocukor esetében nőtt leginkább: 2012-ben 8 százalékkal több és 27 százalékkal nagyobb értékű szaloncukrot vásároltak Magyarországon, mint a megelőző évben – derült ki a GfK kutatásaiból.

Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy eközben a vásárlók köre szűkült: a tavalyi karácsonyi szezonban csak a háztartások 39 százaléka vásárolt szaloncukrot, de ők viszonylag sokat: átalgosan 4026 forintot költöttek 2,9 kiló szaloncukorra.

Az ízek közül még mindig a zselést veszik legtöbben, ezután jön a „vegyes”, majd a marcipános íz. A negyedik helyet érő karamell már csak 5 százalékát jelenti a piacnak, minden más pedig csak ezután következik. A Gfk szerint a szaloncukor fogyasztói egyre árérzékenyebbek, amit bizonyít, hogy míg 2010-ben csak a vásárolt szaloncukor kevesebb mint fele volt kimért termék, tavalyra ennek aránya meghaladta a 60 százalékot.

A szaloncukor mellett a teljes csokoládé- és pralinépiac is nőtt az elmúlt két év karácsonyi szezonjaiban, tavaly az előző évhez képest négy százalékkal vettünk több édességet ebben az időszakban.

Rovatok