Sebességkorlátozást vezetnek be Budapest egyik forgalmas útszakaszán
Később más, fővárosi kezelésű útszakaszokon is beavatkoznak.
Később más, fővárosi kezelésű útszakaszokon is beavatkoznak.
Karácsony Gergely szigorú szabályozást lengetett be.
Karácsony téved, ha azt hiszi, hogy az 50-es táblánál majd 50-nel mennek. Amíg a traffipax 68 km/órás határig nem büntet, addig annyival hajtanak – mondja interjúnkban Papp Tibor, a Totalcar főszerkesztője.
Nem a sebességet kell csökkenteni Budapesten, hanem az autók számát: kitiltani a nyugatról importált öreg, környezetszennyező kocsikat. A sebességvita folytatódik.
A budapesti forgalomcsillapítási terv sok új sétálózóna, útdíj és jó tömegközlekedés nélkül félkarú óriás. Társadalmi vitasorozatunk ötödik cikke.
Évi 1100 milliárd forint a nagy forgalom ára. A sebességkorlátozó tábla nem elég ez ellen, a közterületeket is jól kell kialakítani. Vitasorozatunk negyedik cikke.
Az időmegtakarítás szemfényvesztés, legyenek az utcák olyanok, hogy ne lehessen rajtuk gyorsan autózni, viszont lehessen egyenletesen haladni. Vitasorozatunk harmadik cikke.
És a közparkok látogatói rendjéhez is lenne egy-két ötletük a vírus idejére. Fürjes Balázs államtitkár azt mondta, több dologban egyetért a főpolgármesterrel, de nem akarja, hogy az autósokat ellenségnek kiáltsák ki.
A városi gyorshajtás nálunk kis kockázatú, bocsánatos bűn, a halálos áldozatok száma pedig magas. A Magyar Kerékpárosklub elnökének írása a budapesti sebességcsökkentési tervekről.
Még nincs konkrét elképzelés, hogy hol és mikor korlátoznák a tempót Budapesten, de elkezdenék róla a társadalmi vitát. Karácsony Gergely személyes okokból szorgalmazza a tervet.