Balatonkenesén látogattuk meg a versenyt már 13-szor megnyerő vitorlázót, és megnéztük, hogyan telik egy napja a Kékszalag előtt. Délutánig hagyományos munkanap zajlik, autóban ül, ügyet intéz, vagy éppen a vitorlásiskoláját vezeti. Ötkor vízre száll a csapattal és elkezdődik az edzés, ha nincs szél, akkor is gyakorolnak.
Ez már a 18. év, amikor győzelemre esélyes hajóval vág neki Litkey Farkas a leghíresebb tókerülő versenynek. Beleszületett ebbe a sportba, négy évesen járóka helyett egy vitorlásba rakták a szülei, 30 évesen, olimpia után hagyta abba az élsportot. Ekkor lett számára a Kékszalag az a trófea, ami évről-évre igazán nagy kihívást jelentett és jelent a mai napig.
Állítja, hogy a vitorlázás nagy része elsajátítható, például hogy a jó kapitány jó csapattag és stratéga is. A kormányzáshoz kell viszont egy olyan érzék, ami vagy születik az emberrel, vagy nem. Egyenletes szélben mindig van a mai mezőnyben jobb hajó, de ők nagyon jól tudnak alkalmazkodni a különféle viszonyokhoz, a változáshoz, ettől esélyesek mindig a győzelemre.
Rengeteget vezet a szárazföldön is, évi mintegy 60 ezer kilométert, ezért nagyon fontos számára, hogy az autója kényelmes és extrákkal gazdagon felszerelt legyen. A 750 ezer euró értékű katamaránt azonban nem ő húzza, a túlméretes rakományt biztonságosabb kamionnal szállítani.
Köszönjük a légifelvételeket a drón pilótának, Keszthelyi Kristóf Dávidnak!